Connect with us

Wykorzystaj technologię RCS od Google do komunikacji ze swoimi klientami

TECHNOLOGIE

Wykorzystaj technologię RCS od Google do komunikacji ze swoimi klientami

Specjaliści GSMA Intelligence szacują, że do 2020 r. na świecie będzie 4,3 miliarda urządzeń obsługujących SMS-y nowej generacji, czyli RCS (Rich Communication Services). SMS już teraz jest najpopularniejszym kanałem komunikacji (5 mld korzystających). Pozostawia w tyle e-maile i komunikatory (3,7 użytkowników poczty oraz 1,5 mld użytkowników miesięcznie). Potencjał nowej technologii, zmieniając całkowicie oblicze SMS-ów, pozwoli stać się im niekwestionowanym liderem w dziedzinie komunikacji – zarówno prywatnej i biznesowej.

Skuteczne dotarcie do obecnego lub potencjalnego klienta to absolutny priorytet w działalności każdej firmy. Współcześnie, jednym z kluczowych kanałów komunikacji jest mobile. Dane statista.com wskazują, że w 2014 roku ze smartfonów korzystało na świecie nieco ponad 1,5 mld osób. W tym roku liczba ta ma wynieść już ponad 2,5 mld! Tylko w Polsce, wg. szacunków Ministerstwa Cyfryzacji ze smartfonu korzysta ponad 85% obywateli posiadających jakikolwiek telefon.

Według badań Platformy SerwerSMS.pl, ze smartfonów korzysta aż 86,2 proc. użytkowników telefonów komórkowych. To właśnie smartfony będą obsługiwać nowy standard wiadomości. Tak duża grupa osób to wielki potencjał reklamowy i komunikacyjny. Telefony towarzyszą nam na każdym kroku, a używamy ich przez znaczną część dnia – od 2h 9 min dziennie, jak np. w UK, przez 3,3h jak w USA, po nawet 4h 48 min jak w Brazylii. Firmy na całym świecie aktywnie wykorzystują ten potencjał. W efekcie czego tylko w roku 2017 wysłały 2,1 biliona wiadomości biznesowych w modelu A2P. Jak dokładnie wygląda wykorzystanie SMS na świecie obrazują infografiki, które można pobrać tutaj.

Połączenie zalet SMS-ów i komunikatorów

Użytkownicy smartfonów chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, najczęściej używając ich do utrzymywania kontaktu ze znajomymi, nawigacji, rozrywki czy płacenia. Najpopularniejszą z nich jest WhatsApp, jednak z niedostatecznym potencjałem komunikacji na linii marka-klient. Z tego powodu przedsiębiorstwa chętniej sięgają po komunikację e-mailową, chatboty w Messengerze czy livechaty na stronach internetowych. Rozwiązania te mają jednak w większości istotne ograniczenia – aby z nich korzystać trzeba zainstalować aplikację.

Inaczej jest w przypadku SMS-ów, których zasięg, niezawodność, uniwersalność czy prostota obsługi pozwalają na co dzień z nich szybko korzystać. Potwierdzają to również dane zebrane przez Google: z e-maili korzysta 3,7 mld ludzi na świecie, z komunikatorów 1,5 mld, zaś SMS-ów – aż 5 mld. Potencjał SMS jest więc zasadnym do wprowadzenia RCS i pozwala zakładać, że i ta forma szybko zyska na popularności.

Z RCS można korzystać z każdego telefonu w systemie Android z połączeniem internetowym (3G, LTE lub Wi-Fi) bez instalacji dodatkowych aplikacji i kont, wyłącznie w oparciu o numer telefonu. Obecnie z tej technologii korzysta ponad 150 mln użytkowników. Szacuje się, że do 2020 r. na świecie będzie aż 4,3 mld urządzeń obsługujących RCS.

RCS stanowi połączenie zalet tradycyjnych SMS-ów z najlepszymi cechami komunikatorów. Dzięki tej technologii możliwe są dwukierunkowe rozmowy, także grupowe lub video. Wysyłki plików w różnych formatach aż do 100 mb – np. biletów na wydarzenia, biletów lotniczych, interaktywne prezentacje ofert czy lepsze personalizowanie treści. Mało tego, kampanie w nowym wymiarze mogą być skutecznie mierzone, dostarczając marketerom szczegółowych raportów i określając współczynnik konwersji – mówi Edyta Godziek PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl, która jest oficjalnym partnerem Google i pracuje nad wdrożeniem projektu w Polsce.

Olbrzymi potencjał komunikacyjny

Wykorzystanie ulepszonej wersji SMS-ów to świetlana przyszłość komunikacji na linii marka-klient. Jak zaawansowane są dziś prace nad wdrożeniem tego systemu? Globalni operatorzy na czele m.in. z Deutsche Telekom, Vodafone, TIM, Orange osiągnęły porozumienie w sprawie zapewnienia otwartej, spójnej i globalnej usługi przesyłania wiadomości bogatych w multimedia. Obecnie RCS działa w 27 krajach. Szacuje się, że w najbliższym czasie ma zostać wprowadzony przez kolejnych 40 operatorów z 40 krajów. Szybsze zaimplementowanie go w Polsce zależy w dużej mierze od testów, które już teraz prowadzone są np. na rynku brytyjskim.

– Jesteśmy zaufanym partnerem Google, z którym testujemy RCS w ramach Early Access Program. Chcielibyśmy gorąco zachęcić wszystkich zainteresowanych do udziału w takich testach – wspólnego odkrywania potencjału RCS oraz czerpania z tego niekwestionowanych doświadczeń i zysków. Aktualnie działamy aktywnie w Wielkiej Brytanii, więc każdy, kto jest biznesowo związany z tym krajem lub chciałby być, powinien skorzystać z tej szansy. Aby dołączyć do testów wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie i czekać na kontakt zwrotny – dodaje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS.pl.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top