Głównymi czynnikami rozwoju transformacji cyfrowej jest dbałość o wydajność pracowników i podniesienie jakości obsługi klienta – to wyniki badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie Avaya.
Z wnioskiem takim zgadza się 62% i 54% respondentów – przedsiębiorstw i konsumentów biorących udział w badaniu. Dla 31% badanych do najważniejszych powodów, dla których podejmują decyzję o cyfrowej transformacji jest obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Co ciekawe, digitalizacja wpływa na zwiększenie poziomu jakości obsługi klienta (36%), a nie na redukcję kosztów (4%).
– Wyniki badania IDC potwierdzają, że właściwym kierunkiem rozwoju firm jest skoncentrowanie się na wzroście jakości obsługi klienta, a pracować trzeba lepiej – a nie ciężej. Jest to też dobra wskazówka, jak zdobywać przewagę konkurencyjną. Przy czym termin „klient” ma w tym przypadku dość szerokie znaczenie – zawiera w sobie zarówno tych tradycyjnie rozumianych klientów przedsiębiorstwa, ale również cały ekosystem partnerów biznesowych i poddostawców oraz co równie istotne klienta wewnętrznego, czyli pracownika firmy. Tylko strategia uwzgledniająca wszystkie te obszary współpracy przynosi pożądane efekty biznesowe – powiedział Artur Chmielewski, dyrektor zarządzający Avaya Poland.
Wdrożenie transformacji cyfrowej wpływa na sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, system pracy i wydajność pracowników, a także na jakość i efektywność interakcji z klientami oraz partnerami biznesowymi. Transformacja cyfrowa jest więc zmianą sposobu myślenia o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa w szeroko pojętym środowisku biznesowym polegająca na pełnym wykorzystaniu systemów cyfrowych we wszystkich sferach funkcjonowania przedsiębiorstwa i przez wszystkich pracowników.
Badanie zostało przeprowadzone przez IDC na zlecenie firmy Avaya w styczniu 2018 roku. W badaniu wzięło udział 751 przedsiębiorców oraz 600 konsumentów z 15 krajów. Badanie miało na celu przedstawienie pełnego obrazu wykorzystania i podejścia do technologii komunikacyjnych w biznesie.