Connect with us

Kaufland wygrał I Mistrzostwa Jakości Obsługi Klienta

EVENTY

Kaufland wygrał I Mistrzostwa Jakości Obsługi Klienta

Za nami pierwsze Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których udział wzięły najlepsze firmy w Polsce. Które branże wypadły lepiej w rywalizacji? Kto doszedł do finałów rozgrywek i wreszcie kto zdobył tytuł Mistrzostw Jakości Obsługi? O tym w raporcie przygotowanym przez Polski Program Jakości Obsługi.

Nie-zwykłe mecze

Gwiazdy Jakości Obsługi 2018 – czyli firmy wyróżnione przez klientów pod względem najwyższych standardów obsługi – rozegrały swoje pierwsze Mistrzostwa. Tu nie chodziło o zwykłe mecze – gra toczyła się o satysfakcję konsumentów! O tym, które firmy przechodziły do dalszych rozgrywek zdecydowali ich klienci. W tych mistrzostwach boiskiem była sieć sprzedaży i komunikacji, a drużyną – zespół obsługi klienta. Natomiast zwycięskie gole to nic innego jak pozytywne oceny konsumentów. Rywalizacja była prowadzona w grupach, a następnie w fazie playoff.

Połowa konsumentów bardzo zadowolona z obsługi

Mistrzostwa to wydarzenie dla najlepszych firm. Nie może zatem dziwić, że ponad połowa klientów (51,8%) była zadowolona lub bardzo zadowolona z obsługi świadczonej przez uczestników Mistrzostw. Natomiast zaledwie 8,5% klientów ocenia jakość obsługi firm biorących udział w Mistrzostwach jako złą lub bardzo złą.

Sklepy RTV AGD lepsze od ubezpieczeń

Nierzadko branża RTV AGD współpracuje z ubezpieczycielami podczas zakupu sprzętu przez klientów. Sklepy RTV AGD są jednak średnio o ponad 20 p.proc lepiej oceniane niż branża ubezpieczeniowa. Każda bezpośrednia rywalizacja o satysfakcję klientów w przypadku tych dwóch branż zakończyła się zwycięstwem na korzyść sklepów RTV AGD. Dodatkowo, wszystkie firmy ubezpieczeniowe biorące udział w Mistrzostwach zakończyły rywalizację w fazie grupowej.

Banki i operatorzy komórkowi na podobnym poziomie

Banki i operatorzy telefonii komórkowej obsługują swoich klientów w podobny sposób – w placówce, przez internet oraz telefon. Jak pokazują Mistrzostwa Jakości Obsługi, w bezpośrednich pojedynkach firm z tych branż, jakość obsługi jest przez klientów postrzegana podobnie. Średnie wskaźniki banków (62,3%) są o niecałe 5 p.proc. niższe niż w przypadku firm z branży telefonii komórkowej (67,1%).

Złoty medal dla hipermarketu

Mistrzostwa Jakości Obsługi to pierwsze takie wydarzenie, dzięki któremu firmy mogły sprawdzić skuteczność obranej taktyki na polu obsługi klienta. W bezpośrednich starciach mogły porównać m.in. stosowane standardy, umiejętności komunikacyjne, kompetencje i wiedze personelu. W finale Mistrzostw spotkały się marki Allegro.pl i Kaufland. Zwycięzcą pierwszych Mistrzostw został Kaufland, którego wskaźnik jakości obsługi w meczu finałowym wyniósł 75,5%. Wskaźnik marki Allegro.pl był niższy o zaledwie 0,4 p.proc. niż zwycięzcy.

Zwycięzców pierwszych Mistrzostw Jakości Obsługi jest jednak znacznie więcej – to wszyscy, nie tylko firmy, ale także ich pracownicy oraz klienci. Mistrzostwa były okazją do integracji i motywacji personelu, aby jeszcze lepiej obsługiwać klientów, co pozytywnie wpływa na postrzeganie jakości obsługi w naszym kraju.

Wyniki poszczególnych meczów dostępne są na mistrzostwa.jakoscobslugi.pl. Organizatorem Mistrzostw Jakości Obsługi 2018 jest Polski Program Jakości Obsługi. W wydarzeniu uczestniczyli laureaci 11. Edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Mistrzostwa trwały od 14 czerwca do 19 lipca 2018 roku. Podczas ich trwania zebranych zostało 14 292 opinii nt firm biorących udział w wydarzeniu.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE