Nowa Telefonia odpiera zarzuty UOKiK-u i skarży na Orange

Kilka dni temu UOKiK poinformował, że wszczyna postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Urząd zebrał wiele skarg od klientów tej firmy, którzy twierdzą, iż zostali wprowadzeni w błąd przez przedstawicieli operatora.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kilka dni temu UOKiK poinformował, że wszczyna postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Urząd zebrał wiele skarg od klientów tej firmy, którzy twierdzą, iż zostali wprowadzeni w błąd przez przedstawicieli operatora.

Nowa Telefonia odpiera zarzuty. “Od pewnego czasu widzimy, że jest stosowana nagonka na małe firmy telekomunikacyjne” – czytamy w przesłanym do redakcji TVN24 Biznes oświadczeniu.

Zdaniem przedstawicieli Nowej Telefonii, “od czasu do czasu na rynku pojawia się jakiś operator, który nastawiony jest na szybkie pozyskiwanie klientów w nieuczciwy sposób. Cierpią wtedy na tym takie firmy jak nasza, która kładzie nacisk na uczciwą sprzedaż”.

Nowa Telefonia w oświadczeniu wskazuje też konkurencyjne podmioty, które działają w oparciu o podszywanie się pod innych operatorów.

Prezes zarządu Nowej Telefonii zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt – pomijany przez UOKiK[1]: – Operator zasiedziały od dawna wykorzystuje swoją pozycję, jako operator dominujący. Celowo eskaluje wszelkie możliwe sytuacje, w których klienci przechodzą do innych operatorów. Operator zasiedziały chce ponownie odzyskać swoją pozycję na rynku jako operator dominujący, nie zważając na jakiekolwiek zasady etyczne. Przykład: ich konsultanci dzwonią do klienta po podpisaniu przez niego umowy z innym operatorem i sugerują, aby wycofał się z umowy, ponieważ został na pewno wprowadzony w błąd i oszukany. Klienci często za ich namową piszą tego typu skargi.

Nowa Telefonia sugeruje, że wszczęcie postępowania mogło nastąpić w oparciu o 10 skarg. – W skali 3 tys. podpisanych umów około 10 przypadków skarg nie świadczy o zbiorowym naruszaniu interesów konsumentów. Podkreślić należy, że żadnemu z tych klientów nie zostały naliczone dodatkowe opłaty ani[2] kary z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy – pisze w oświadczeniu spółka.

Słownik
1. UOKiK. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest…
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *