Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Speech Analytics

Analityka mowy polega na śledzeniu treści rozmowy pod kątem wcześniej zdefiniowanych słów lub fraz kluczowych. Istnieje analiza mowy on-line, która pozwala na śledzenie i oznaczanie wypowiadanych słów przez konsultanta lub

Ważniejsze zadowolenie klienta, niż przepisy RODO

Rok 2018 zostanie zapamiętany przez wielu w świecie biznesu jako ten, w którym wprowadzono RODO. Każda organizacja, objęta nowym rozporządzeniem, miała ponad rok, aby dostosować zgodność prawa z wprowadzanym RODO, mimo to nie wszystkie firmy są przygotowane w stu procentach. Nowe dane dostarczają kilka dobrych powodów, dla których firmy powinny dołożyć wszelkich starań, aby dostosować swoje działania do wymaganych zasad.

Rok 2018 zostanie zapamiętany przez wielu w świecie biznesu jako ten, w którym wprowadzono RODO. Każda organizacja, objęta nowym rozporządzeniem, miała ponad rok, aby dostosować zgodność prawa z wprowadzanym RODO, mimo to nie wszystkie firmy są przygotowane w stu procentach. Nowe dane dostarczają kilka dobrych powodów, dla których firmy powinny dołożyć wszelkich starań, aby dostosować swoje działania do wymaganych zasad.

W ubiegłym roku Gartner dokonał przybliżonego oszacowania, z którego wynika, że ponad połowa przedsiębiorstw nie była przygotowana do wprowadzenia RODO- 25 maja 2018 r., czyli w dniu, w którym zaczęło ono obowiązywać. Nowe dane, odkryte przez TrustArc, ujawniają niepokojącą prawdę : tylko 20 procent firm, ankietowanych przez Dimensional Research, stwierdziło, że wprowadzone przez nich dyrektywy są w pełni zgodne z nowym rozporządzeniem.

Ankieta wśród badanych firm została przeprowadzona od 4 czerwca do 15 czerwca, na grupie 600 specjalistów IT i prawników ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i krajów Unii Europejskiej, z 200 respondentami z każdego terytorium. Personel ankietowanej firmy liczył od 500 do 5 000. Według TrustArc, każda z badanych grup skupiała tych samych specjalistów z dziedziny prawa czy technologii informatycznej. Ankieta zawierała niektóre pytania podobne do tych z sierpnia 2017 r. Celem ankieterów była ocena świadomości w zakresie RODO wśród respondentów.

Najważniejsze wyniki badania:

  • 96% wszystkich respondentów rozpoczęło programy zgodności z GDPR, a 53% jest w fazie wdrażania.
  • 20% respondentów zakończyło pracę i uważa, że wprowadzone przez nich dyrektywy są w pełni zgodne z GDPR.
  • Respondenci, zarówno w wysoce regulowanych, jak i nieuregulowanych branżach, mieli porównywalny status zgodności.
  • Firmy z USA i Wielkiej Brytanii poczyniły znaczne postępy w ciągu ostatnich 10 miesięcy, podczas gdy UE przewodzi Wielkiej Brytanii i USA w zakresie pełnej zgodności.
  • 49% respondentów w UE, 55% w Wielkiej Brytanii i 56% badanych w USA nie zakończyło jeszcze procesu wprowadzania zasad RODO.
  • Do końca 2018 r. 76% unijnych, 76% brytyjskich i 68% amerykańskich firm oczekuje pełnej zgodności z rozporządzeniem.
  • Zgodność z GDPR powinna głównie dotyczyć menadżerów wysokiego szczebla i zarządu firm.
  • Największym wyzwaniem, wskazanym przez respondentów, była złożoność rozporządzenia, a następnie takie czynniki, jak : budżetowanie, dostęp do narzędzi technologicznych i brak czasu.
  • Firmy o wysokim stopniu regulacji zarejestrowały niewielką przewagę nad nieregulowanymi pod względem dostępu do wykwalifikowanych pracowników oraz technologii i narzędzi wspierających ich projekty GDPR.
  • 68% respondentów wydało już ponad sześć danych na temat zgodności z RBP, a 67% spodziewa się wydać dodatkowe sześć liczb do końca 2018 r .; 10% respondentów w USA miało budżet na PKB większy niż 2,5 miliona USD w porównaniu z 2% w Wielkiej Brytanii i 3% w UE
  • Większość firm potrzebowała pomocy w zrozumieniu zasad i opracowaniu programu GDPR, niektóre zespoły prawnicze sięgały po pomoc z zewnątrz.
  • Wielu respondentów polega na różnych rozwiązaniach technologicznych stron trzecich w celu wspierania programów zgodności, ale także na systemach opracowanych wewnętrznie.
  • 80% stwierdziło, że zwiększy wydatki na technologię; 49% podniesie wydatki „nieco”, a u 31% plan wzrośnie „znacznie”.

Warto zauważyć, że większość firm twierdziła, że motywują je raczej wartości i oczekiwania klientów, a nie strach przed grzywnami i sporami sądowymi.

W raporcie czytamy:

„Chociaż w prasie publikowano wiele informacji na temat potencjalnie wysokich grzywien, które mogą być nakładane na firmy, których zasady nie są zgodne z GDPR, respondenci byli bardziej zmotywowani przez chęć spełnienia oczekiwań klientów i partnerów, niż strach przed grzywnami lub procesami sądowymi. Spełnienie oczekiwań klientów było głównym motywatorem dla firm, niezależnie od tego, czy były one w wysokim stopniu regulowane, czy też nie”.

Wielu z naszych czytelników niewątpliwie uświadamia sobie, że „odpowiedzialność” jest kluczową zasadą u podstaw ogólnego unijnego rozporządzenia o ochronie danych. Jak zauważa brytyjskie Biuro Komisarza ds. Informacji: „to czyni cię odpowiedzialnym za przestrzeganie GDPR i przypomina, że musisz być w stanie udowodnić swoją zgodność”.

Wydaje się, że w przypadku wielu firm dobre wrażenie należy najpierw zrobić na klientach i partnerach, a dopiero później na prawodawcach – odważne, ale nieco nieuniknione podejście, jeśli zakłócenia mają być ograniczone do minimum.

– Ustawa o ochronie danych osobowych została wprowadzona przede wszystkim z intencją ochrony zwykłego człowieka. Zostawiając dane na każdym możliwym portalu i mając problem z wyegzekwowaniem ich usunięcia, użytkownik był narażony na wszelkiego rodzaju oszustwa. Dlatego nic dziwnego, że przedsiębiorstwa jako motywacje do wdrażania systemu RODO w pierwszej kolejności wskazują na chęć spełnienia oczekiwań klienta, czy na próbę sprostania aktualnym wymaganiom rynku – komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Respondenci stwierdzili, że są najbardziej zgodni z aktualizacją zasad i procedur (27%) oraz zarządzaniem zgodnością z cookie (25%). Najdalej posunęły się względem międzynarodowych mechanizmów transferu danych (16%) i zarządzania ryzykiem ze strony sprzedawców (13%). Wyniki te są również w sposób widoczny zgodne z celem, jakim jest przede wszystkim spełnienie oczekiwań klientów.

Utrzymanie zgodności z RWP pozostaje najwyższym priorytetem, zdolność do wykazania zgodności szybko rośnie w górę listy priorytetów- powiedzieli respondenci. Wielu z nich chce uzyskać „certyfikat GDPR”.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

1,9 mln kary dla Virgin Mobile

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na Virgin Mobile Polska karę w wysokości 1,9 mln zł za brak wdrożonych odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
więcej

12 milionów Euro kary dla Vodafone za telemarketing

Włoski odpowiednik Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Garante per la protezione dei dati personali) nałożył an firmę Vodafone 12 250 000 euro kary za niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych milionów swoich klientów do celów telemarketingu.