Connect with us

HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G

TELEKOMUNIKACJA

HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G

Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pacific Telecommunity).

– Pasmo C jest idealne dla sieci 5G. Zostało lub w niedalekiej przyszłości zostanie udostępnione operatorom w krajach na całym świecie. Ciągła przepustowość 100 MHz na jednego operatora będzie podstawą sukcesu biznesowego 5G – twierdzi Du Yeqing, wiceprezes linii produktów 5G w Huawei.

Zdaniem wiceprezesa, ciągła przepustowość spowoduje dziesięciokrotną poprawę zarówno efektywności inwestycji, jak i komfortu użytkowania, a także promowanie mobilnej łączności szerokopasmowej (Mobile Broadband). Dzięki temu użytkownicy będą mogli korzystać z wysokiej jakości usług w dowolnym miejscu i czasie.

– Obecnie 5G koncentruje się na koordynacji planowania częstotliwości w paśmie C, ale nie można zapominać o innych kluczowych technologiach i wymogach. Na przykład rozprzężenie kierunków uplink/downlink może zmniejszyć liczbę stacji i związane z tym koszty, umożliwiając wdrożenie 5G na istniejących częstotliwościach 2G/3G/4G oraz ciągły zasięg w paśmie C. Ponadto sieci 5G wymagają precyzyjnej synchronizacji, redukcji zakłóceń, mniejszej separacji widma i wyższej sprawności spektralnej – dodaje Yeging.

Kraje, w których jest niewystarczające pasmo C mogą przydzielić każdemu operatorowi 100 MHz stałego pasma na TDD 2,6/2,3 GHz. MBB oparta na zasobach częstotliwości jest bowiem siłą napędową wzrostu PKB. Globalny wskaźnik łączności (GCI) Huawei na 2018 rok wskazuje, że kraje, które stawiają na pierwszym miejscu budowę infrastruktury ICT, odnoszą znaczące korzyści gospodarcze. Szacuje się, że do 2025 r. wartość rynkowa gospodarki cyfrowej wyniesie 6,4 bln USD.

W trakcie konferencji omówiono także sposoby przyspieszenia przydziału nowych częstotliwości LTE w regionie Azji i Pacyfiku oraz umożliwienia ciągłej ewolucji All Business Connected@LTE w erze 5G. Uczestnicy konferencji wezwali również do opracowania praktycznych planów przydziału pasma 5G oraz do wyboru odpowiedniej technologii w celu utrzymania zrównoważonego i efektywnego wzrostu całej działalności w zakresie łączności mobilnej w regionie Azji i Pacyfiku.

Dostępne rozwiązania Huawei, m.in. SingleRAN Pro 4T6S, Massive MIMO – już teraz odpowiadają na potrzeby podmiotów z regionu Azji i Pacyfiku, które dotyczą przepustowości, zagęszczania terenu i ewolucji pasma. Ponadto Huawei CloudAIR 2.0 jest w stanie wspierać organizacje w zapewnieniu elastycznego podziału pasma pomiędzy GSM, UMTS, LTE i 5G NR, a także zwiększyć wydajność spektralną.

W trakcie konferencji operatorzy z państw Azji i Pacyfiku – m.in. Tajlandii, Sri Lanki, Birmy, Malezji i Indonezji – uznali też, że połączenie widma (niskiej, pośredniej i wysokiej częstotliwości) jest właściwą odpowiedzią na wymagania dotyczące zasięgu/przepustowości/warstwy usług 4G i 4,5G. Ich zdaniem, pozwoli to skutecznie poprawić doświadczenia użytkowników i pobudzi rozwój operatorów. Rozwiązanie to powinno także okazać się dominującą metodą wdrażania sieci LTE i pasm w nadchodzącej erze 5G.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE