Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

Kwestia lojalności, czyli jak zatrzymać klienta?

Wartość polskiej branży e-commerce szacowana jest na około 40 mld złotych. Rynek stale rośnie, jednak jedynie 30 proc. z e-sklepów działa w sieci dłużej niż 8 lat. Według sprzedawców, największymi wyzwaniami dla sektora handlu internetowego są wysokie koszty pozyskiwania klientów (CAC), brak scentralizowanej bazy danych klientów i transakcji oraz wysoki odsetek jednorazowych zakupów.

Wartość polskiej branży e-commerce szacowana jest na około 40 mld złotych. Rynek stale rośnie, jednak jedynie 30 proc. z e-sklepów działa w sieci dłużej niż 8 lat. Według sprzedawców, największymi wyzwaniami dla sektora handlu internetowego są wysokie koszty pozyskiwania klientów (CAC), brak scentralizowanej bazy danych klientów i transakcji oraz wysoki odsetek jednorazowych zakupów. W jaki sposób zwiększyć zatem lojalność klienta, żeby chciał wrócić do sklepu?

Sklepy internetowe korzystają z różnych metod, żeby zatrzymać klienta. Kuszą promocjami i rabatami, nawiązują dialog z użytkownikiem oraz budują relacje poprzez personalizację przesyłanych komunikatów. Jednak jednym ze skuteczniejszych rozwiązań zatrzymania klienta na stronie sklepu oraz sprawienia, żeby wrócił w przyszłości, wydają się być platformy lojalnościowe, pozwalające na dostosowanie poszczególnych parametrów oferty do konkretnego użytkownika.

Rozwiązania oparte na Open Source

Jednymi z najczęstszych barier branży e-commerce są wysokie koszty oraz długi czas wdrożenia. W celu sprostania tym wyzwaniom firmy stosują rozwiązania Open Source. Przykładem platformy bazującej na otwartym środowisku jest Open Loyalty, narzędzie klasy enterprise, zaprojektowane przez Divante. Pozwala ono na zwielokrotnianie liczby interakcji klientów, bez względu na rozmiar sklepu online.

– W Divante zawsze byliśmy skupieni na technologiach napędzających biznes – w szczególności e-commerce. Platforma Open Loyalty powstała w odpowiedzi na konkretne potrzeby klientów. Naszym celem było zaoferowanie użytkownikom gotowego do użytku rozwiązania, dostępnego on-, jak i offline, łączącego funkcjonalności lojalnościowe i grywalizacyjne – tłumaczy Piotr Karwatka, CTO w Divante.

Dostarczanie usługi w modelu SaaS[2] (Software as a Service[1]) pozwala Open Loyalty na oferowanie pełnego zakresu funkcji lojalnościowych, a także narzędzi do tworzenia szeregu aplikacji. Umożliwia udostępnianie m.in. modułów lojalnościowych dla e-commerce, programów motywacyjnych dla zespołów sprzedażowych czy programów lojalnościowych z obsługą aplikacji mobilnych.

Bezpieczeństwo i skalowalność

– Aby mieć pewność, że nasza infrastruktura Private Cloud spełni oczekiwania Divante, zaoferowaliśmy firmie miesięczny okres testowy. Pracownicy działu IT Divante mogli zdobyć praktyczne doświadczenie i zaznajomić się z rozwiązaniem przed podjęciem decyzji. Testy przebiegły sprawnie, po czym firma zdecydowała się na zaadaptowanie nowej infrastruktury chmurowej – komentuje Artur Słowik Presales Engineer w polskim oddziale OVH.
– Kluczowymi wymogami, które zadecydowały o wdrożeniu infrastruktury OVH, były dla nas bezpieczeństwo i skalowalność. To kluczowe, ponieważ platformy lojalnościowe przetwarzają ogromne ilości danych osobowych. OVH daje nam ten komfort, gwarantując ochronę danych naszych klientów – dodaje Piotr Karwatka z Divante.

Platforma Open Loyalty zbudowana jest na otwartym kodzie źródłowym, co umożliwia wprowadzanie zmian i dostosowywanie jej do własnych potrzeb. Zawiera gotowe do użycia funkcjonalności lojalnościowe i grywalizacyjne. Kod aplikacji dostępny jest na platformie GitHub.

Open Loyalty pomaga w rozwiązywaniu czterech głównych problemów biznesowych, z którymi borykają się właściciele sklepów internetowych. Są to: niepowracanie klientów do sklepu po dokonaniu jednorazowej transakcji; zmniejszanie roli silnej i wyniszczającej konkurencji cenowej; brak możliwości budowania trwałej relacji z klientem, a także duże koszty pozyskania nowych kupujących i niewystarczającą efektywność kampanii reklamowych, mających na celu ich pozyskanie.

Słownik
1. Software as a Service. w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana…
2. SaaS. Zobacz Software as a Service.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

5G pozwoli na rewolucję w komunikacji

Ekspansja i upowszechnienie sieci 5G to proces nieunikniony. W ramach sieci komórkowych realizuje się coraz więcej połączeń, co w dłuższej perspektywie może doprowadzić do przeładowania sieci LTE. Wdrożenie nowej infrastruktury przesyłu danych nie tylko uchroni państwa przed blackoutem telekomunikacyjnym, lecz także umożliwi przyspieszenie transferu danych, a co za tym idzie – powstanie nowych usług, które nie mogłyby swobodnie funkcjonować w obrębie sieci 4G.