Monika Szczurek (Alior Bank): Program poleceń jest skutecznym źródłem pozyskiwania talentów

Kiedy rekrutacja wymaga niekonwencjonalnego podejścia, zaczynają się łowy. Łowy Talentów. I o tym rozmawiamy z Moniką Szczurek z Alior Banku.

Kiedy rekrutacja wymaga niekonwencjonalnego podejścia, zaczynają się łowy. Łowy Talentów. I o tym rozmawiamy z Moniką Szczurek z Alior Banku.

 

Trudne są łowy talentów?

Trudnie nie, ale na pewno wymagające ogromnego zaangażowania w pozyskiwanie talentów. Jeszcze nie tak dawno temu wystarczała praktycznie sama publikacja ogłoszenia a w chwili obecnej aby pozyskać talenty należy zaplanować wiele działań w zakresie marketingu rekrutacyjnego.

Dlaczego działania marketingowe realizowane przez pracodawcę przynoszą korzyści – jeśli przynoszą?

Zdecydowanie przynoszą, jednakże należy je odpowiednio dobrać, w zależności od obszaru, profilu poszukiwanego kandydata i lokalizacji. Dzięki nim możemy dać się bliżej poznać naszym kandydatom i do nich dotrzeć.

Rekrutacja zewnętrzna czy jednak programy poleceń pracowniczych? Wiele firm to robi, ale czy to jest skuteczne?

Zdecydowanie program poleceń pracowniczych! W Alior Banku jest on skutecznym źródłem pozyskiwania talentów. Rekomendowany kandydat posiada kluczowe informacje nt. zakresu obowiązków, naszej kultury pracy i tego co z naszej strony możemy mu zaoferować. W niektórych obszarach ta skuteczność wynosi nawet 40% zatrudnionych kandydatów. Nasz sukces tkwi w nieustanym promowaniu programu „Leć po Znajomego” i realizowanych okresów promocyjnych.

Wydaliśmy pieniądze na rekrutację. Jak wdrożyć pracownika contact center[1], by nie przestraszył się mnogości procedur i rozmów z trudnymi klientami?

Zainwestowaliśmy pieniądze w rekrutację nowych talentów. Jak wdrożyć pracownika Contact Center? W mojej cenie tak jak sami chcielibyśmy być wdrożeni, kilka lat temu swoją karierę zawodową zaczynałam od pracy w CC i wiem że nie przygotujemy pracownika na każdą sytuację w obsłudze klienta, dlatego tak ważne jest aby w tym kluczowym okresie 3 miesięcy mógł on liczyć nie tylko na wsparcie merytoryczne ale przede wszystkim wsparcie motywacyjne.

Dziękuję za rozmowę!

 

Monika Szczurek, Lider Sekcji Pozyskiwania Talentów w Alior Bank

Od 7 lat pracuje w jednym z najszybciej rozwijających się i innowacyjnych banków w Polsce. Rozpoczynała swoją przygodę z bankowością od stanowiska konsultanta w zespole sprzedażowym. Przez okres 4 lat odpowiadała za poszukiwanie kandydatów do pracy w Contact Center Alior Banku i Biura Maklerskiego. W chwili obecnej Lider kilku osobowego Zespołu Pozyskiwania Talentów, odpowiadającego za rekrutację do Oddziałów i Contact Center Alior Banku. Absolwentka studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Coachingu na WSZIB w Krakowie.

 

Jeśli chciałbyś spotkać Monikę i porozmawiać z nią o  “łowieniu talentów” weź udział w spotkaniu “Rekrutacja & Onboarding w Call Contact Center Jak się wyróżnić?” już 19 i 20 września w Warszawie. Więcej informacji na http://www.progb.pl
Patronem medialnym wydarzenia jest portal CCNEWS.pl
Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *