Connect with us

Katarzyna Szester (Medicover): Młodzi pracownicy muszą mieć czas na swoje pasje

ROZMOWY

Katarzyna Szester (Medicover): Młodzi pracownicy muszą mieć czas na swoje pasje

O tym, jak trudni i wymagający są kandydaci do pracy z pokolenia Y i Z, wie każdy rekruter. Nie każdy jednak wie czym jest Candidate Experience. Czym więc jest CX, co jest największym motywatorem i jaki wpływ na kandydatów ma wizerunek pracodawcy rozmawiamy z Katarzyną Szester, specjalistą do spraw rekrutacji w Medicover.

 

Kandydaci się zmieniają. Dzisiejszy pracownik jest zupełnie inny, niż ten sprzed 10 lat? Zmiana pokoleniowa?

Obecnie na rynku pracy są pracownicy reprezentujący różne pokolenia. Największym wyzwaniem dla pracodawcy są przedstawiciele pokolenia Y i Z, których wartości związane z pracą znacząco różnią się w porównaniu do kandydatów sprzed 10 lat. Potwierdza to szereg przeprowadzonych badań i analiz kandydatów. Możemy z pewnością mówić o zmianie pokoleniowej, której zrozumienie pozwoli pracodawcom na skuteczną rekrutację oraz utrzymanie pracownika. Nie mamy możliwości zmienić mentalności kandydatów, ale możemy się dobrze do zmiany pokoleniowej przygotować a cechy kandydatów z pokolenia Y i Z mogą się okazać niezwykle przydatne w każdej organizacji. Nie możemy być zaskoczeni ich specyficznym stylem bycia i stosunkiem do pracy.

Jakie potrzeby mają współcześni kandydaci?

Jest wiele cech, które wyróżniają nowe pokolenia kandydatów, a ich hierarchia potrzeb zmienia się co pewien czas. Współczesny kandydat ma na pewno potrzebę poczucia równowagi między życiem zawodowym, a prywatnym. Młodzi pracownicy oczekują, że będą mieć czas na swoje pasje, podróże i życie rodzinne. A jednocześnie potrzebują zrozumieć i wierzyć w sens tego co robią, chcą także się zaangażować i być częścią czegoś większego. Ważne jest także otoczenie, przyjazne środowisko pracy, możliwość realizowania się w przedsięwzięciach wykracza­jących poza miejsce pracy.

Co jest najlepszym motywatorem dla współczesnego pokolenia pracowników? (dla Y i Z)

Nawiązując do potrzeb młodego pokolenia nabieramy słusznego przekonania, że wynagrodzenie nie jest najistotniejszym czynnikiem motywującym. Konieczne jest raczej zadbanie o to, aby klimat pracy był przyjazny i zachęcał do efektywniejszego wykonywania obowiązków. Udział w szkoleniach, większa ilość dni urlopowych bądź możliwość organizacji własnego czasu pracy i wykonywania obowiązków z domu to tylko niektóre motywatory, które można śmiało wykorzystać w pracy z pokoleniem Y i Z. Jeśli jeszcze będziemy regularnie wyrażać aprobatę i uznanie za dobrze wykonaną pracę, zadbamy o dobre relacje oraz zechcemy zauważyć i wykorzystać w organizacji pasje i zainteresowania naszego kandydata zyskamy w pełni zmotywowanego pracownika.

Czy na kandydatów ma wpływ wizerunek pracodawcy?

Najmłodsze osoby na rynku pracy zaczynają zwracać uwagę na aspekty poza finansowe, tzn. na to, jaka jest firma, w której pracują, jaka panuje tam atmosfera, jakie obowiązują reguły. Przed pracodawcą stoi coraz więcej wyzwań z zakresu Employer Branding oraz wykorzystania nowoczesnych metod komunikacji do zaprezentowania swojego wizerunku. W obecnej sytuacji na rynku pracy kandydata traktujemy jak klienta. Należy o niego zadbać oraz zaciekawić ofertą jednocześnie nie zapominając o nim, gdy już zdecyduje się na pracę właśnie w naszej firmie.

Dziękuję za rozmowę!

 

Katarzyna Szester, Specjalista ds. Rekrutacji w Contact Center – Medicover
Ekonomistka, wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu cyklicznych działań marketingowych oraz rekrutacji pracowników, od roku Specjalista ds. Rekrutacji w Contact Center Medicover w Radomiu i Kielcach.

Chciałbyś porozmawiać z Katarzyną o sposobach na radzenie sobie z rekrutacją w contact center? Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat Candidate Experience? Zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu biznesowym „Rekrutacja & Ondboarding w call contact center” zorganizowanym przez firmę Pro Global Business już 19 i 20 września w Warszawie. Więcej informacji na http://www.progb.pl
Patronem medialnym wydarzenia jest portal CCNEWS.pl

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top