Czym jest Google Duplex? Najprościej rzecz ujmując to robot, który… dzwoni. Dzwoni, gdy my sami nie możemy tego zrobić. Na przykład, gdy chcemy umówić się do fryzjera, albo zarezerwować stolik w restauracji. Tylko czy to ma sens? O tym rozmawiają Karol Bancerz, szef ccnews.pl i Dawid Wójcicki, prezes Voicetel Communications, dostawca asystentki Dialla.
Nową usługę – Google Duplex – zaprezentował szef Google’a Sundar Pichai podczas konferencji Google I/O. Narzędzie działa przy użyciu Google Assistant. Jest w stanie zadzwonić do salonów fryzjerskich czy restauracji, wcielając się w osobistego asystenta i jak człowiek rozmawia przez telefon z osobą po drugiej stronie słuchawki.
Asystent potrafi odpowiedzieć na serię skomplikowanych pytań: “Jakiej usługi szukasz?” czy “Na którą godzinę chcesz się umówić?”. Udaje człowieka, używając też przerywników jak “eee” i “mhm”. Po rozmowie wyśle nawet potwierdzenie rezerwacji. Pichai powiedział, że narzędzie będzie rozwijane w najbliższych tygodniach jako eksperyment. Nie wiadomo zatem, kto będzie mógł go wypróbować i jak szeroko będzie dostępny.
A w Polsce można przetestować Diallę w działaniu. Premiera tego rozwiązania miała miejsce w marcu tego roku. Podczas tego eventu Dawid Wójcicki zaprezentował jej działanie i cel, jaki spółka chce w ten sposób osiągnąć.