VOICETEL.tv: Google Duplex to amerykańska odpowiedź na polską Diallę

Czym jest Google Duplex? Najprościej rzecz ujmując to robot, który… dzwoni. Dzwoni, gdy my sami nie możemy tego zrobić. Na przykład, gdy chcemy umówić się do fryzjera, albo zarezerwować stolik w restauracji. Tylko czy to ma sens? O tym rozmawiają Karol Bancerz, szef ccnews.pl i Dawid Wójcicki, prezes Voicetel Communications, dostawca asystentki Dialla.

Czym jest Google Duplex? Najprościej rzecz ujmując to robot, który… dzwoni. Dzwoni, gdy my sami nie możemy tego zrobić. Na przykład, gdy chcemy umówić się do fryzjera, albo zarezerwować stolik w restauracji. Tylko czy to ma sens? O tym rozmawiają Karol Bancerz, szef ccnews.pl i Dawid Wójcicki, prezes Voicetel Communications, dostawca asystentki Dialla.

 

Nową usługę – Google Duplex – zaprezentował szef Google’a Sundar Pichai podczas konferencji Google I/O. Narzędzie działa przy użyciu Google Assistant. Jest w stanie zadzwonić do salonów fryzjerskich czy restauracji, wcielając się w osobistego asystenta i jak człowiek rozmawia przez telefon z osobą po drugiej stronie słuchawki.

Asystent potrafi odpowiedzieć na serię skomplikowanych pytań: “Jakiej usługi szukasz?” czy “Na którą godzinę chcesz się umówić?”. Udaje człowieka, używając też przerywników jak “eee” i “mhm”. Po rozmowie wyśle nawet potwierdzenie rezerwacji. Pichai powiedział, że narzędzie będzie rozwijane w najbliższych tygodniach jako eksperyment. Nie wiadomo zatem, kto będzie mógł go wypróbować i jak szeroko będzie dostępny.

A w Polsce można przetestować Diallę w działaniu. Premiera tego rozwiązania miała miejsce w marcu tego roku. Podczas tego eventu Dawid Wójcicki zaprezentował jej działanie i cel, jaki spółka chce w ten sposób osiągnąć.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Prezes Orange Polska: AI zmieni sposób wykonywania pracy

Nawet 75 proc. zawodów, które będą wykonywane za 10 lat, jest dla nas jeszcze nieznanych. Sztuczna inteligencja, roboty i urządzenia cyfrowe zmieniają sposób wykonywania przez nas pracy. Docelowo roboty mogą zastąpić jedną piątą pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin. Jednocześnie jednak inwestycje w nowe technologie to dla firm konieczność. Już ponad połowa największych firm na świecie rozpoczęła wdrażanie automatyzacji procesów z wykorzystaniem robotów.
Czytaj więcej

Finanse przyszłości – robotyzacja dzieje się teraz!

Według naukowców istnieje 50% szansa, że sztuczna inteligencja przewyższy ludzi we wszystkich zadaniach już za mniej niż 50 lat. Z kolei automatyzacja może przejąć dotychczasowe stanowiska, zajmowane przez dzisiejszych pracowników w ciągu 120 lat*. To oznacza, że wiele prostych, powtarzalnych zadań będzie wykonywanych przez algorytmy, tworząc przestrzeń dla rozwoju pracowników. Trend ten już można obserwować w finansach, gdzie pierwsze rozwiązania zostają wprowadzane z powodzeniem.