Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Rekrutacja pokolenia Y

Pokolenie Y, zwane również pokoleniem Millenium, czyli jedna z najmłodszych grup na rynku pracy. Są młodzi, ambitni, dobrze wykszatłceni, mają jasno skonkretyzowane cele i wiedzą czego chcą.

Pokolenie Y, zwane również pokoleniem Millenium, czyli jedna z najmłodszych grup na rynku pracy. Są młodzi, ambitni, dobrze wykszatłceni, mają jasno skonkretyzowane cele i wiedzą czego chcą. Są świetnie przygotowani do pracy w znaczeniu globalnym, świetnie posługują się nowinkami technologicznymi. Pokolenie Y stawia na rozwój osobisty – inwestowanie w siebie czy też realizowanie swoich pasji. Cenią sobie wolny czas i nie wyobrażają sobie, że mogliby go nie posiadać. Ważny jest więc dla nich work-life balance.

Work-life balance

Dla większości ‘milenialsów’ to jedna z myśli przewodnich. Koncepcja zarządzania czasem, mająca na celu odnalezienie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Z raportu „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy wynika, że aż 86% badanych za sukces uważa osiągnięcie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, czym różni się od pokolenia X które żyło wartością oddawania się pracy, życiu zawodowemu. Jak widać te wartości uległy zmianie. Aktualnie przedstawiciele pokolenia Y poszukują dogodnych rozwiązań na rynku pracy, takich jak elastyczne godziny pracy czy też dobra lokalizacja – bądźmy szczerzy, nikt z nas nie chce tracić czasu na dojazd do pracy. Chcemy pracować w godzinach 8-16, a po nich odpoczywać i realizować swoje pasje.

Czego więc pokolenie Y poszukuje na rynku pracy?

Po pierwsze… rozwoju

Dla pokolenia Y w pracy zawodowej na pierwszym miejscu jest awans, dopiero później pojawia się samorealizacja. Wyznaczony cel starają się osiągnąć jak najszybciej, nastawiając się na rozwój kwalifikacji. Rekrutując millenialsów dostajemy, więc kandydatów otwartych na zmiany, elastycznych, oczekujących jednak konkretnej i realnej ścieżki rozwoju, którą mogliby podążać na dalszych etapach kariery zawodowej.

Po drugie… dobrej atmosfery

Dla pokolenia Y istotne są wyzwania. Nie lubią nudy i stania w miejscu, chcą, żeby ciągle coś się działo. Dodatkowo, ich motywacją do pracy w dużej mierze jest dobra atmosfera. Chcą polubić miejsce, w którym wykonują swoje obowiązku i poczuć nieco luzu. Docenią również stanowisko pracy, w którym dostępny jest pokój rozrywki czy odpoczynku. Lubią wspólne wyjścia do pubu i wyjazdy integracyjne. Call Center[1] bardzo często oferuje pracę w młodym zespole integrującym się zarówno w pracy jak i poza nią. Choćby z tego powodu rekruterzy w branży CC mają ułatwione zadanie w kontakcie z pokoleniem Y. Z kim nowiem pracuje się najlepiej niż z naszymi rówieśnikami?

Po trzecie… elastycznych godziny pracy

Stabilne czy elastyczne godziny pracy? Decyzja zależna indywidulanie od każdego z nas. Poszukujemy spokoju i stabilizacji? Decydujemy się na pierwszą zmianę. Niespodziewanie zmieniamy zdanie, dopada nas monotonia – potrzebujemy nagłych zmian. Co wtedy? Firmy CC pracują w szerokim zakresie godzinowym. Istnieje, więc możliwość elastycznych godzin pracy dopasowanych do naszych planów.

Powyższe akapity prezentują tylko kilka wspólnych cech pokolenia Y, z którymi zetknęłam się prowadząc szereg rozmów z kandydatami na stanowisko telemarketera. Najważniejszą z nich jest jednak wysoki stopień indywidualizacji potrzeb najmłodszych kandydatów na rynku pracy. Nie chcąc być traktowanymi jak kółka zębate w anonimowym i odczłowieczonym mechanizmie rynku, oferują jednocześnie szeroką gamę umiejętności i ambicji, które mogą nadać nową dynamikę Twojemu zespołowi.

Autor: Zuzanna Kosińska
databroker S.A.

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Relokacja za pracą – czy to się opłaca?

Z raportu Antal wynika, że aż 74 proc. specjalistów i menedżerów rozważyłoby relokacje, pod warunkiem, że otrzyma atrakcyjną ofertę. Kandydatów zachęcają niższe koszty życia, zarobki na podobnym, a nawet wyższym poziomie oraz wsparcie ze strony pracodawców. Jak wskazują konsultanci Antal – w co trzeciej rekrutacji związanej z relokacją kandydat może liczyć na jednorazowy dodatek do pensji. Z kolei wyższa podstawa wynagrodzenia jest o oferowana przez 23 proc. pracodawców, a 22 proc. z nich decyduje się również na finansowanie mieszkania. Czego jeszcze możne oczekiwać pracownik w przypadku relokacji?
Czytaj więcej

Idzie sezon zakupów. Jak sklepy internetowe poradzą sobie ze zwrotami?

Rekordowo wysoka sprzedaż, jaką notują w czasie pandemii polskie sklepy internetowe, oznacza dla sprzedawców nie tylko wyższe obroty, ale też więcej pracy przy obsłudze zwrotów. Ostatni raport merce.com pokazuje, że duże sklepy, które częściej stawiają na automatyzację procesu i zlecają zwroty na zewnątrz, mogą wyjść z tej próby zwycięsko.