Connect with us

Rekrutacja pokolenia Y

PORADNIKI

Rekrutacja pokolenia Y

Pokolenie Y, zwane również pokoleniem Millenium, czyli jedna z najmłodszych grup na rynku pracy. Są młodzi, ambitni, dobrze wykszatłceni, mają jasno skonkretyzowane cele i wiedzą czego chcą. Są świetnie przygotowani do pracy w znaczeniu globalnym, świetnie posługują się nowinkami technologicznymi. Pokolenie Y stawia na rozwój osobisty – inwestowanie w siebie czy też realizowanie swoich pasji. Cenią sobie wolny czas i nie wyobrażają sobie, że mogliby go nie posiadać. Ważny jest więc dla nich work-life balance.

Work-life balance

Dla większości ‘milenialsów’ to jedna z myśli przewodnich. Koncepcja zarządzania czasem, mająca na celu odnalezienie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Z raportu „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy wynika, że aż 86% badanych za sukces uważa osiągnięcie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, czym różni się od pokolenia X które żyło wartością oddawania się pracy, życiu zawodowemu. Jak widać te wartości uległy zmianie. Aktualnie przedstawiciele pokolenia Y poszukują dogodnych rozwiązań na rynku pracy, takich jak elastyczne godziny pracy czy też dobra lokalizacja – bądźmy szczerzy, nikt z nas nie chce tracić czasu na dojazd do pracy. Chcemy pracować w godzinach 8-16, a po nich odpoczywać i realizować swoje pasje.

Czego więc pokolenie Y poszukuje na rynku pracy?

Po pierwsze… rozwoju

Dla pokolenia Y w pracy zawodowej na pierwszym miejscu jest awans, dopiero później pojawia się samorealizacja. Wyznaczony cel starają się osiągnąć jak najszybciej, nastawiając się na rozwój kwalifikacji. Rekrutując millenialsów dostajemy, więc kandydatów otwartych na zmiany, elastycznych, oczekujących jednak konkretnej i realnej ścieżki rozwoju, którą mogliby podążać na dalszych etapach kariery zawodowej.

Po drugie… dobrej atmosfery

Dla pokolenia Y istotne są wyzwania. Nie lubią nudy i stania w miejscu, chcą, żeby ciągle coś się działo. Dodatkowo, ich motywacją do pracy w dużej mierze jest dobra atmosfera. Chcą polubić miejsce, w którym wykonują swoje obowiązku i poczuć nieco luzu. Docenią również stanowisko pracy, w którym dostępny jest pokój rozrywki czy odpoczynku. Lubią wspólne wyjścia do pubu i wyjazdy integracyjne. Call Center bardzo często oferuje pracę w młodym zespole integrującym się zarówno w pracy jak i poza nią. Choćby z tego powodu rekruterzy w branży CC mają ułatwione zadanie w kontakcie z pokoleniem Y. Z kim nowiem pracuje się najlepiej niż z naszymi rówieśnikami?

Po trzecie… elastycznych godziny pracy

Stabilne czy elastyczne godziny pracy? Decyzja zależna indywidulanie od każdego z nas. Poszukujemy spokoju i stabilizacji? Decydujemy się na pierwszą zmianę. Niespodziewanie zmieniamy zdanie, dopada nas monotonia – potrzebujemy nagłych zmian. Co wtedy? Firmy CC pracują w szerokim zakresie godzinowym. Istnieje, więc możliwość elastycznych godzin pracy dopasowanych do naszych planów.

Powyższe akapity prezentują tylko kilka wspólnych cech pokolenia Y, z którymi zetknęłam się prowadząc szereg rozmów z kandydatami na stanowisko telemarketera. Najważniejszą z nich jest jednak wysoki stopień indywidualizacji potrzeb najmłodszych kandydatów na rynku pracy. Nie chcąc być traktowanymi jak kółka zębate w anonimowym i odczłowieczonym mechanizmie rynku, oferują jednocześnie szeroką gamę umiejętności i ambicji, które mogą nadać nową dynamikę Twojemu zespołowi.

Autor: Zuzanna Kosińska
databroker S.A.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top