Connect with us

Startują Mistrzostwa Jakości Obsługi Klienta

AKTUALNOŚCI

Startują Mistrzostwa Jakości Obsługi Klienta

Już od tygodnia możemy obserwować rywalizację piłkarzy podczas Mistrzostw Świata w Rosji. Równolegle z nimi swoje mecze rozgrywają najprzyjaźniejsze firmy w Polsce podczas pierwszych Mistrzostw Jakości Obsługi. Tu nie chodzi o zwykłe mecze – tutaj gra toczy się o satysfakcję konsumentów! O tym, które firmy przejdą do dalszych rozgrywek zadecydują ich klienci.

Mistrzostwa tylko dla najlepszych

Gwiazdy Jakości Obsługi 2018 – czyli firmy wyróżnione przez klientów pod względem najwyższych standardów obsługi – rozpoczęły swoje pierwsze Mistrzostwa. Gwiazda to nie tylko symbol, ale również zobowiązanie do dalszego rozwoju, ponieważ to właśnie kontakt z obsługą najbardziej wpływa na satysfakcję klientów i ich decyzje. Według badań US Chamber of Commerce, aż 68 proc. konsumentów decyduje się na zakupy u konkurencji ze względu na niezadowolenie ze standardów obsługi danej firmy. Mistrzostwa Jakości Obsługi stanowią więc świetną okazję, aby sprawdzić czy firmy nie straciły kondycji i w dalszym ciągu obsługują klientów na najwyższym poziomie.

Aby wygrać należy po mistrzowsku obsługiwać klientów

W tych mistrzostwach boiskiem jest sieć sprzedaży i komunikacji, a drużyną – zespół obsługi klienta. Natomiast zwycięskie gole to nic innego jak pozytywne oceny konsumentów. Jeszcze przez kilka dni firmy odbywają mecze w fazie grupowej, a te, które otrzymają najwięcej rekomendacji, jako zwycięzcy przejdą do fazy pucharowej. Firmę, która otrzyma tytuł Mistrza Jakości Obsługi poznamy 19 lipca – czyli po zakończeniu piłkarskiego turnieju. Obecnie zmagania uczestników można śledzić na platformie www.mistrzostwa.jakoscobslugi.plstanowią, gdzie klienci za pomocą specjalnego formularza zgłaszają swoje opinie.

Pierwsze w Polsce Mistrzostwa najlepszych firm

Rozgrywane mecze są bardzo interesujące, ponieważ naprzeciwko siebie stają przedstawiciele różnych branż, m.in. banków, supermarketów, serwisów e-commerce czy firm telekomunikacyjnych. Mistrzostwa Jakości Obsługi to pierwsze takie wydarzenie, dzięki któremu firmy mogą sprawdzić skuteczność obranej taktyki na polu obsługi klienta. W bezpośrednich starciach mają szansę porównać m.in. stosowane standardy, umiejętności komunikacyjne, kompetencje i wiedze personelu. Na firmowym boisku ważny jest także czas obsługi, który ma duże znaczenie dla 77 proc. klientów, jak wynika z raportu Salesforce: State of Service.

Mistrzostwa z korzyścią dla firm i klientów

Istotny jest również poziom zadowolenia klientów – ich osobiste wrażenia i doświadczenia w kontaktach z firmą. Z badań Salesforce wynika, że jakość obsługi pozytywnie wpływa na efekty finansowe ponad 80 proc. firm. Ponadto w 2017 roku główny wskaźnik jakości obsługi w Polsce osiągnął rekordowy poziom – 77,9%. Jest to bardzo dobry prognostyk na przyszłość, mimo iż 1 na 5 klientów jest wciąż niezadowolony ze świadczonej obsługi.

Zmotywowana reprezentacja to klucz do sukcesu

Jedną z idei Mistrzostw jest także motywacja i integracja. To znakomita okazja dla firm, aby motywowały personel do jeszcze lepszej obsługi klientów oraz do integracji przy wspólnym kibicowaniu. W końcu to właśnie pracownicy, którzy na co dzień stają oko w oko z klientem, stanowią reprezentacje firm. Grając do jednej bramki, firmy mogą wzmocnić swoje relacje z pracownikami i klientami, a także skutecznie podnosić jakość świadczonej obsługi.

 

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE