Connect with us

Telemarketerzy jednak oszukiwali

OUTSOURCING

Telemarketerzy jednak oszukiwali

Telemarketerzy jednak oszukiwali. Sąd utrzymał decyzję UOKiK i nałożył na operatora – Polską Telefonię Stacjonarną karę w wysokości 354 679 zł, gdyż telemarketerzy działający na rzecz spółki podszywali się pod obecnego operatora telekomunikacyjnego.

W grudniu 2014 roku UOKiK nałożył na spółkę Polska Telefonia Stacjonarna S.A. karę w wysokości ponad 350 tys. zł. Sąd na początku czerwca tego roku utrzymał w mocy decyzję prezesa urzędu.

Postępowanie prowadzone przez UOKiK potwierdziło, że podczas rozmów przedstawiciele operatora dawali do rozumienia swoim rozmówcom, że reprezentują dotychczasowego operatora i proponowali obniżkę abonamentu. Polska Telefonia Stacjonarna formalnie umowy zawierała z konsumentami za pośrednictwem kurierów dostarczających zestawy dokumenty. Wśród umowy, regulaminów czy cenników był także wzorzec odstąpienia od umowy i regulamin promocji. Kurierzy nie pozostawiali u klientów żadnych dokumentów – całość trafiała do centrali spółki. Klientom kopie podpisanych umów dostarczano dopiero po 14 dniach od ich otrzymania, co skutkowało brakiem możliwości odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.

W opinii UOKiK praktyka spółki utrudniała klientom PTS skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy. Ponadto urząd ustalił m.in., że regulamin, który stanowił załącznik do umowy, był sporządzony zbyt małą czcionką, a układ dokumentu utrudniały konsumentom zapoznanie się z jego treścią.

Mimo, że do klientów telefonowali telemarketerzy outsourcingowego call center, to zdaniem UOKiK, przedsiębiorca wiedział o nieprawidłowościach z licznych skarg klientów, jakie do niego docierały.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE