Connect with us

Teleperformance kupuje Intelenet

OUTSOURCING

Teleperformance kupuje Intelenet

Nabywając Intelenet, dostawcę wysokiej klasy usług biznesowych oraz rozwiązań transformacji cyfrowej, Teleperformance znacznie wzmacnia swoją działalność w zakresie wyspecjalizowanych usług tworzących wartość dodaną.

Teleperformance, światowy lider outsourcingowych usług omnikanałowego zarządzania doświadczeniami klienta, ogłosił, że zawarł ostateczną umowę nabycia Intelenet od Blackstone (NYSE: BX), wiodącej globalnej firmy zarządzającej aktywami alternatywnymi.

Intelenet jest znaczącym globalnym dostawcą wysokiej klasy usług w zakresie omnikanałowego zarządzania doświadczeniami klienta, usług back-office, kadrowych, finansowych i administracyjnych. Firma posiada na całym świecie, głównie na rynku anglojęzycznym, w Indiach i na Bliskim Wschodzie, ponad 110 renomowanych klientów z ustaloną pozycją na giełdzie.

Intelenet obsługuje przede wszystkim sektor usług bankowych, finansowych i ubezpieczeń (BFSI), jak również branże: turystyczną, transportu i zakwaterowania, handlu elektronicznego, usług elektronicznych oraz opieki zdrowotnej.

Intelenet pomaga klientom pobudzić wzrost przychodów, zoptymalizować wydajność operacyjną i ograniczyć koszty operacyjne. Firma podnosi poziom zadowolenia klientów dzięki swoim zintegrowanym rozwiązaniom:

  • projekty rozwiązań stworzone przez rozbudowane siły doradcze z wiedzą specjalistyczną z wielu dziedzin, w tym ponad 200 wysoko wykwalifikowanych ekspertów naukowych ds. danych oraz konsultantów ds. procesów i działalności gospodarczej,
  • cyfrowa integracja oparta na technologii zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA),
  • doskonałość operacyjna, z 55 000 pracowników pracujących w ponad 40 ośrodkach w Indiach, Filipinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Polsce i Gwatemali.

Intelenet, założony w 2000 r. i posiadający siedzibę w Mumbaju (Indie), zarządzany jest przez Bhupendera Singha (absolwenta Indian Institutes of Technology oraz Indian Institutes of Management), który zdobył tytuł „CEO roku 2018” w indyjskim konkursie ET Now HR Talent Management and Leadership Awards.

Tempo wzrostu Intelenet jest zdecydowanie dobre. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2018 r. spółka zaksięgowała przychody w kwocie 449 mln USD, co oznacza wzrost o 10% z roku na rok, natomiast wskaźnik EBITDA w wysokości 83 mln USD, co stanowi 18,5% przychodów w porównaniu do 17,4% w roku poprzednim. Na rok podatkowy 2019 spółka prognozuje znaczny dodatkowy wzrost przychodów o co najmniej 10% oraz wzrost rentowności.

Daniel Julien, prezes i dyrektor generalny, Teleperformance, skomentował: – Jest mi niezmiernie miło powitać Bhupendera i grupę Intelenet w rodzinie Teleperformance. Wyznajemy takie same wartości w dziedzinie zarządzania, mamy taką samą pasję do świadczenia usług i taką samą wizję strategiczną. Silne, zintegrowane rozwiązania oraz duże możliwości w zakresie optymalizacji cyfrowej Intelenet od razu znacząco wzmocnią ofertę Teleperformance. Ponadto, rozległy zasięg działania Intelenet w Indiach to dla Teleperformance szansa na zdecydowane wzmocnienie swojej obecności w tym kluczowym, rozwijającym się regionie. Dzięki nabyciu Intelenet Teleperformance jest przygotowany do sprawnej realizacji swojego planu strategicznego na lata 2018-2022. Co więcej, zamknięcie tej transakcji będzie oznaczało dla akcjonariuszy Teleperformance natychmiastowe zwiększenie stanu posiadania, ponieważ na podstawie wstępnych obliczeń można stwierdzić, że transakcja powinna pozytywnie wpłynąć na wysokość zysku na akcję Grupy w 2018 r. – o około +10%”.

Amit Dixit, starszy dyrektor zarządzający i szef Działu Private Equity Indie, Blackstone, powiedział: „Dwukrotnie zainwestowaliśmy w Intelenet. Trwały sukces firmy jest świadectwem wyjątkowej jakości zespołu zarządzającego, wartości dostarczanej klientom oraz głębokiego zaangażowania w Blackstone. Cieszymy się z przekazania własności wiodącej w branży firmie Teleperformance, ponieważ zapewnia to ciągłość kierownictwu, pracownikom i klientom Intelenet. Ponadto połączenie własności intelektualnej Intelenet z globalną bazą klientów Teleperformance stwarza platformę do jeszcze większego przyspieszenia rozwoju. Oferujemy swoje wsparcie i życzymy w przyszłości tego, co najlepsze”.

Dziękujemy Blackstone za wspaniałe partnerstwo przez lata. Teraz nasz zespół zarządzający entuzjastycznie szykuje się do przewodzenia Intelenet w następnej fazie rozwoju firmy. Dzięki dużej, globalnej platformie Teleperformance oraz możliwościom Intelenet w zakresie świadczenia przedsiębiorstwom przekształcających je usług, będziemy mogli dostarczać jeszcze większą wartość klientom obu firm. Dodatkowo, połączenie zapewni większe możliwości rozwoju naszym pracownikom”, dodaje Bhupender Singh, dyrektor generalny Intelenet.

Transakcja zostanie przeprowadzona za łączną kwotę 1 mld USD (wartość przedsiębiorstwa). Na podstawie wstępnych obliczeń oczekuje się, że transakcja pozytywnie wpłynie na zysk na jedną akcję Teleperformance (około +10%) przed amortyzacją wartości firmy w 2018 r. Wstępne obliczenia pokazują, że wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA powinien wynieść poniżej 2,5 pod koniec 2018 roku, a następnie szybko się zmniejszać. Nabycie będzie w pełni finansowane ze środków zapewnionych przez BNP Paribas, J.P. Morgan i Natixis, które mogą być zastąpione w całości lub w części emisją obligacji, z zastrzeżeniem warunków rynkowych. Firmy Paul Hastings LLP i Linklaters LLP pełniły funkcję doradców prawnych Teleperformance w związku z nabyciem i jego finansowaniem, a firma Sullivan & Cromwell była doradcą podatkowym. J.P. Morgan był wyłącznym doradcą finansowym Intelenet. Simpson Thacher & Bartlett LLP oraz Platinum Partners to doradcy prawni, natomiast Ernst & Young i KPMG to doradcy księgowi i podatkowi dla, odpowiednio, Blackstone i Intelenet.

Transakcja ma być sfinalizowana do 30 września 2018 r., po uzyskaniu pewnych zatwierdzeń regulacyjnych oraz spełnieniu innych zwyczajowych warunków finalizacji.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE