Connect with us

Allianz Polska ułatwia zgłaszanie szkód

IN-HOUSE

Allianz Polska ułatwia zgłaszanie szkód

Jednym z głównych filarów strategii Allianz jest digitalizacja. Dostarczanie klientom nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie produktów to jeden z jej kluczowych elementów. Równie ważne są także digitalne rozwiązania, które pomagają klientom w kontakcie z ubezpieczycielem. Dlatego Allianz zmodyfikował i maksymalnie uprościł zgłaszanie szkody OC/ AC przez Internet.

Likwidacja szkody w odczuciu klientów często związana jest z dużym wysiłkiem i wieloma przeszkodami. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych systemów i rozwiązań klienci Allianz mogą korzystać z udogodnień, które uproszczają i skracają cały proces związany ze zgłaszaniem i likwidacją szkody.

Digitalizacja jest konieczna

Już od kilku lat Allianz sukcesywnie wprowadza zaawansowane technologicznie produkty i rozwiązania, które pomagają klientom na każdym etapie kontaktu z ubezpieczycielem – zarówno podczas zakupu ubezpieczenia (np. Chat Bot Messenger) jak i w trakcie obsługi trwającego ubezpieczenia (np. e-polisa dostępna w aplikacji Apple Wallet). Podobne rozwiązania stosowane są także w postępowaniu szkodowym.. Od 2017 roku klienci Allianz mogą korzystać z dedykowanej aplikacji „Allianz Asystent Szkody”, która pozwala na szybką likwidację nieskomplikowanych szkód przez smartfona. Funkcjonalność umożliwia sprawne dołączenie wymaganych dokumentów oraz otrzymanie wyceny powstałej szkody już w trzy godziny od zgłoszenia. Aby skorzystać z aplikacji Klienci, powinni wypełnić uproszczony formularz dostępny na stronie www.allianz.pl/szkoda-oc-ac.
– Nasze działania, skoncentrowane są wokół oczekiwań klientów. Klienci dziś potrzebują aplikacji, które są proste w obsłudze i jednocześnie maksymalnie skracają czas konieczny na zgłoszenie szkody. Co więcej, potrzebują takich narzędzi, które są intuicyjne i zrozumiałe już przy pierwszym kontakcie. Dlatego udoskonaliliśmy dotychczasowy formularz
– mówi Witold Konferowicz, Menedżer ds. wdrożeń projektów, Allianz Polska.

Proste i wygodne zgłaszanie szkody

Dotychczas zgłaszanie szkody przez internet było nieco bardziej angażujące czasowo. Teraz, dzięki przyjaznej, intuicyjnej formie zgłoszenia trzykrotnie skrócił się czas wykonania całej operacji i trwa maksymalnie kilka minut. Nowe rozwiązanie minimalizuje wysiłek zgłaszającego, poprzez zastąpienie informacji przekazywanych przez klienta tekstowo czytelnymi ikonami. Co ważne, klient może zgłosić, w zaledwie trzech prostych krokach, szkodę zarówno na komputerach stacjonarnych jak i urządzeniach mobilnych.
– Projektując to rozwiązanie myśleliśmy przede wszystkim o komforcie zgłaszającego. Zależało nam, aby formularz w przejrzysty sposób prowadził klienta przez proces zgłoszenia szkody i przede wszystkim, aby jego wypełnienie zajmowało nie więcej niż kilka minut – dodaje Mikołaj Forczmański Specjalista ds. projektów, Allianz Polska

Klienci pozytywnie oceniają zmiany

– Na każdym etapie naszych działań zależy nam przede wszystkim na komforcie klientów i ich pozytywnych doświadczeniach związanych z naszą firmą. Cały czas pracujemy nad takimi usprawnieniami. Chcemy wiedzieć jak klienci nas oceniają dlatego uruchomiliśmy „5 star rating” – komentuje Piotr Kochanowski, Dyrektor ds. strategii, Allianz Polska

5 star rating to nowa metoda badawcza, która pozwala ocenić klientom poziom satysfakcji na 5 punktowej skali. Jest to nowoczesna i intuicyjna metoda, którą klienci znają m.in. ze sklepów internetowych. Za badanie odpowiada firma niezależna, która zbiera opinie klientów. Na stronie www.allianz.pl są publikowane autentyczne oceny i opinie klientów zebrane w trakcie badania. W pierwszym etapie Allianz udostępnił klientom możliwość oceny procesu likwidacji szkody ubezpieczenia AutoCasco. W kolejnych etapach klienci będą mogli oceniać także jakość obsługi w innych obszarach obsługi klienta.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE