Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

Voicetel Communications nawiązał współpracę z Altar

Spółka Altar, dostawca systemu contact center, podpisała umowę o współpracy partnerskiej z Voicetel Communications S.A. – liderem technologicznym rozwiązań klasy conversational AI, które pozwalają na inteligentną, automatyczną obsługę klienta. Oznacza to dodatkowe możliwości funkcjonalne dla firm, które do obsługi swoich klientów wykorzystują system Altar Contact Center.

– Współpraca naszych firm to odpowiedź na rosnącą potrzebę automatyzacji procesów obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która rozumie intencje człowieka w kontekście rozmowy i potrafi prowadzić z nim płynny dialog w kanałach głosowych i tekstowych – mówi Waldemar Cichacz, członek Zarządu Altar Sp. zo.o.

Voicetel Communications to lider rynku smart speech – inteligentnej automatycznej obsługi klienta. Brilliance – stworzona przez firmę, unikatowa w skali światowej technologia dialogowa – pozwala zautomatyzować procesy obsługi telefonicznej w przedsiębiorstwach reprezentujących dowolne branże oraz w contact center. Ucząca się sztuczna inteligencja rozumie człowieka i potrafi prowadzić z nim płynny dialog – przede wszystkim w formie komunikacji telefonicznej, może jednak obsługiwać także inne kanały głosowe oraz tekstowe. Voicetel działa na rynku B2B, docelowo jednak – w perspektywie kilku lat – chce objąć usługami także rynek B2C, docierając bezpośrednio do klientów indywidualnych.

Współpraca Voicetel Communications i Altar jest również odpowiedzią na narastający problem z rekrutacją do działów contact center. – Pracodawcy mają trudność w pozyskaniu nowych pracowników do działów obsługi, rosną też koszty osobowe, a każdy z naszych klientów dąży do jeszcze lepszej jakości kontaktu i większej dostępności swojego BOK, bo takie są oczekiwania. Dzięki sztucznej inteligencji możliwe jest odciążenie konsultantów, którzy dotąd realizowali powtarzalne procesy, jak np.: umawianie i potwierdzanie wizyt lekarskich, miękka windykacja, przyjmowanie i informowanie o statusach zgłoszeń, reklamacji i wykorzystanie agentów do realizacji bardziej wymagających zadań. Dlatego przewidujemy, że inteligentny robot, którego stworzył Voicetel, będzie odgrywał coraz większą rolę w obsłudze klientów w wybranych procesach na styku klient-firma – dodaje Waldemar Cichacz.

Obie firmy wysoko oceniają potencjał współpracy z punktu widzenia perspektyw własnego, dynamicznego rozwoju. – Nasz Partner posiada bardzo interesujące portfolio klientów i zrealizowanych wdrożeń. Współpraca z Altar zapowiada realizację wielu ciekawych projektów w nowych branżach, do których wcześniej nie docieraliśmy. To partnerstwo jest ważnym kamieniem milowym na ścieżce realizacji strategii rozwoju ustandaryzowanych rozwiązań Voicetel, czyli Dialli – mówi Dawid Wójcicki, CEO Voicetel Communications.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Systell dystrybutorem LiveChat

Firma Systell został oficjalnym dystrybutorem oprogramowania LiveChat. Kilka dni temu spółka poinformowała o zrealizowanej integracji LiveChat z Systell Contact Center.
więcej

PayTel i SelfMaker łączą siły

Pandemia wymusza na przedsiębiorcach przyśpieszenie decyzji na temat unowocześnień w prowadzonych przez nich działalnościach. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom PayTel, Krajowa Instytucja Płatnicza oraz SelfMaker – polska firma zajmująca się działalnością badawczo-rozwojową i produkcyjną, podjęły decyzje o rozpoczęciu współpracy.