PZU odebrało przez kilkoma dniami w Paryżu nagrodę EFMA-Accenture in Insurance Awards w kategorii „Customer Experience[1]&Engagement” za innowacyjny sposób obsługi klientów Głuchych i niedosłyszących. Usługa tłumaczenia (Tłumacz Migam) jest realizowana przez jednoczesne trójstronne połączenie wideo dostępne w systemie Altar Contact Center[2].
PZU wprowadziło obsługę klientów w Polskim Języku Migowym już w listopadzie 2015 r. Na początku była ona dostępna jedynie w wybranych oddziałach. Usługa Tłumacza Migam realizowana jest na systemie Altar Contact Center, przeznaczonym do profesjonalnej obsługi klienta, dzięki jednoczesnemu, trójstronnemu połączeniu wideo online (klient – tłumacz – specjalista PZU). Jest to wygodne i korzystne finansowo, bowiem wideoobsługa pozwala ograniczyć wysokie koszty związane z przyprowadzaniem tłumaczy do oddziałów PZU. Klienci mogą załatwić niemal każdą swoją sprawę oraz uzyskać informacje w sposób dyskretny, bez wychodzenia z domu i angażowania innych.
Głusi mogą też korzystać z mobilnych tłumaczeń dzięki specjalnej aplikacji, którą na potrzeby Migam stworzył Altar.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 320 innowacji z 237 instytucji finansowych z 45 krajów. Nagrody EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards to wyróżnienie dla najbardziej innowacyjnych projektów w sektorze ubezpieczeniowym, które wykorzystują nowe technologie i są odpowiedzią na największe wyzwania ery cyfrowej. EFMA (European Financial Management Associaton) zrzesza 3300 banków i ubezpieczycieli z ponad 130 krajów.