Dziś na ccnews.pl przedsmak futbolowej gorączki. Thulium przygotowało dla nas alternatywną wersję naszego słownika callcenter, gdzie główną rolę gra… piłka nożna!
- 24/7[27] – tyle czasu przebywa Grzegorz Krychowiak na gucci.com
- Acceptable Waiting Time[1] – akceptowalny czas czekania obrońcy, gdy szarżuje na niego Messi. Wynosi około 3 milisekundy
- activity based costing[2] – coraz mniej popularny sposób rozliczania piłkarza na podstawie liczby występów klubowych w ciągu sezonu
- adherence to schedule[9] – alternatywna nazwa zalecenia, by wszystkie mecze Ligi Mistrzów zaczynały się w tej samej sekundzie
- AET[28] – czyli after extra time, mecz, którego rozstrzygnięcie nastąpiło po dogrywce
- always be closing[10] – popularna taktyka oznaczająca zamykanie linii podań przeciwnika
- analiza mowy[18] – analiza przemówienia trenera w przerwie meczu. Najlepiej wykonywać na przykładzie Franciszka Smudy albo Henryka Kasperczaka
- ATT[29] (Average Talking Time[11]) – średni czas rozmowy – u Łukasza Teodorczyka w trakcie wywiadu niebezpiecznie zbliża się do zera
- autentykacja[19] – weryfikacja oryginalności, którą przechodzi koszulka piłkarska przed znalezieniem się w sieci sprzedaży
- Average Delay to Abandon[3] – średni czas, jaki ma dziewczyna piłkarza (tzw. WAG) na odwleczenie rzucenia jej
- Average Excess Time[12] – średni czas, który piłkarz spędza na ekscesach. W przypadku Erica Cantony – bardzo wysoki
- B2B[40] (Breakfast to Breakfast, od śniadania do śniadania) – ulubiona forma picia uskuteczniana przez wielu piłkarzy, m.in. George’a Besta i Paula Gascoigne’a
- B2G[41] (Benzema to Goal) – funkcjonujący od niedawna termin, określający sytuację w której bramkarz wyrzuca piłkę, a zawodnik drużyny przeciwnej ją blokuje i kieruje do bramki
- backup[30] – piłkarz rezerwowy
- backup call center[20] – miejsce, gdzie pracują piłkarze rezerwowi bez szans na grę
- call center – miejsce, gdzie ludzie masowo biorą urlopy, aby oglądać mistrzostwa
- cold calling[21] – tzw. zimne (po)wołanie, ma miejsce, gdy trener w ogóle nie powiadamia piłkarza o powołaniu, a kontaktuje się z nim wyłącznie federacja
- crosschannel[22] – tzw. kanał dośrodkowania, tak jak niebo jest podzielone na korytarze powietrzne, tak przestrzeń nad boiskiem jest podzielona na kanały dośrodkowania, które są wykorzystywane przez piłkarzy
- CX[42] – model Citroena, którym Michel Platini dojeżdżał na treningi
- disaster[31] – kontuzja Kamila Glika na półtora tygodnia przed mistrzostwami
- disaster center[23] – inna nazwa boiska do siatkonogi
- DNIS[32] – BGKAMP, znany holenderski piłkarz
- efekt wow[24] – https://www.youtube.com/watch?v=E3BLrgvgHnE
- EN 15838 – w tym roku Anglia znów zdobędzie mistrzostwo świata
- FCR[33] (First Contact Resolution) – styl, w jakim Sergio Ramos radzi sobie z rywalami
- FIFO[34] – Fédération Internationale de Football Ossaciation
- helpdesk[35] – tam gdzie pisze Lewandowski, gdy nie działa mu Huawei
- KPO[43] (Knock Player Out) – ulubiona strategia obrony Marco Materazziego
- live chat[36] – sytuacja boiskowa, w której dwóch piłkarzy zamienia parę słów po faulu jednego z nich
- Long Term Evolution[13] – popularne określenie używane w stosunku do długowiecznych piłkarzy w rodzaju Gianluigiego Buffona
- multichannel[25] – taktyka polegająca na wykorzystaniu wszystkich sektorów boiska w akcjach ofensywnych
- NPS[44] (Near Promotion Score, tzw. wynik bliski awansu) – sytuacja częsta w ostatniej kolejce w niższych klasach rozgrywkach, gdy zespół wygrywa swój ostatni mecz, a mimo to brakuje mu np. 1 punktu do awansu
- obciążenie agenta[14] – liczba telefonów Roberta Lewandowskiego, które wykonał do Piniego Zahaviego w sprawie transferu do Realu Madryt
- PBX[45] (Private Branch Exchange[4]) – częsta sytuacja, gdy następuje wymiana piłkarzy pomiędzy klubem nadrzędnym w wyższej klasie rozgrywkowej, a klubem satelickim w niższej klasie rozgrywkowej, będącym “farmą” piłkarzy dla klubu nadrzędnego
- połączenia nieobsłużone[5] – nieudane podania
- połączenia obsłużone[6] – udane podania
- poziom obsługi[15] – liczba podań, które Lewandowski w Bayernie dostaje od Arjena Robbena
- poziom zadowolenia klienta[7] – poziom zadowolenia napastnika z liczby podań. Wg tej teorii piłki nożnej zawodnicy na pozostałych pozycjach “sprzedają” napastnikom podania torujące drogę do bramki
- przepustowość[26] – polskiej obrony bez Glika – bardzo duża
- re-dial[37] – specyficzna forma dośrodkowania, gdy piłka odbija się od obrońcy i wraca prosto do dośrodkowującego, który ponawia dośrodkowanie
- Research Online Purchase Offline[8] – najpopularniejsza strategia skautów futbolowych wychowanych na Football Managerze
- routing połączeń[16] – znany także jako “tablica Jacka Gmocha” – wykres pokazujący przebieg akcji
- SBR[46] – skrót od Sborna, popularnego określenia reprezentacji gospodarzy MŚ
- Scoring[38] – zdobywanie bramek
- Skill[39] – https://www.youtube.com/watch?v=gnJMwOpN1Wg
- Speech Analytics[17] – narzędzie, którego zabrakło Leo Beenhakkerowi na MŚ 2006
Podoba Ci się słownik? Podaj dalej…
Słownik
2. ↑ activity based costing. activity based costing – model zarządzania kosztami i oceny efektywności, który przypisuje poniesione koszty do poszczególnych działań w…
5. ↑ połączenia nieobsłużone. wartość wyrażona w liczbie (rzadko w procentach) oznaczająca różnicę między wszystkimi skierowanymi do obsługi połączeniami, a połączeniami obsłużonymi.…
6. ↑ połączenia obsłużone. połączenia skierowane do obsługi klienta i zakończone obsłużeniem przez konsultanta. Wartość wyrażona w liczbach (rzadziej w procentach). Total…
7. ↑ poziom zadowolenia klienta. Miara stopnia zadowolenia klienta z produktu, usługi oferowanej przez sprzedającego lub obsługi posprzedażowej odpowiadający oczekiwaniom klienta. Badanie poziomu…
10. ↑ always be closing. always be closing (ABC) – hasło pro-sprzedażowe mówiące o tym, aby nieustannie dążyć do zamykania sprzedaży, a nie…