Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

Voicetel z bardzo dobrymi wynikami kwartalnymi

Voicetel Communications osiągnęła przychody netto na poziomie 4,893 mln zł, to jest o 3,019 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

Voicetel Communications osiągnęła przychody netto na poziomie 4,893 mln zł, to jest o 3,019 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

Pozycja rachunku zysków i strat dotycząca zysku netto na dzień 31 marca 2018 r. przedstawia się w kwocie 3 470 583,87 zł. Zestawiając tę wartość z analogiczną w 2017 r., tj. zyskiem z I kwartału 2017 r. w kwocie 1.395.538,20 zł, wyraźnie można zauważyć jej zwiększenie. – czytamy w komunikacie spółki.

Spółka w pierwszym kwartale tego roku wypracowała średnio o 250% większe przychody, zyski ze sprzedaży i działalności operacyjnej niż w analogicznym okresie 2017 r.

Według raportu analityków niemieckiej East Value Research – do 2021 roku Voicetel Communications może osiągnąć zysk ze sprzedaży netto na poziomie 57,81 mln PLN. Analitycy EVR w opublikowanym w maju raporcie rekomendują zakup akcji spółki.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

75% Polaków chętnie rozmawia z botami

Chętnie i świadomie korzystamy z nowych technologii. Ten fakt potwierdza między innymi podejście Polaków do wirtualnych asystentów, których coraz częściej słyszymy po drugiej stronie słuchawki, dzwoniąc na infolinię. Dobrym przykładem jest telefoniczne zgłaszanie szkód z polisy ubezpieczeniowej.
więcej

Mentoring dla startupów technologicznych

inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości, działający przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, oraz stworzony przez Sebastiana Kulczyka program mentoringowy InCredibles, zapraszają startupy do udziału w piątej edycji konkursu „Zagraj o mentoring”.
więcej

Otwarta bankowość wkracza do kredytów firmowych Nest Banku

Nest Bank wykorzystuje usługę dostępu do informacji o rachunku (tzw. AIS) w procesie wnioskowania o kredyt. Nowa usługa pozwoli klientom biznesowym, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, na szybsze i wygodniejsze wnioskowania o kredyt firmowy w Nest Banku.
więcej

Database as a Service dostępne w ofercie Aruba Cloud

Skalowalne, bezpieczne i zoptymalizowane kosztowo bazy danych. Aruba DBaaS to nowe rozwiązanie włoskiego gracza rynku IT do zarządzania danymi w chmurze. Dostępne także dla polskich klientów w dwóch planach: współdzielonym lub dedykowanym.