Connect with us

R22: przychody z omnichannel communication wzrosły o 46%

AKTUALNOŚCI

R22: przychody z omnichannel communication wzrosły o 46%

Notowana na GPW, grupa technologiczna R22 osiągnęła w III kwartale roku finansowego 2017/2018 ponad 29 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o 44,5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Grupa wypracowała 6,4 mln zł zysku EBITDA i 2,6 mln zł zysku netto, co jest wynikiem o odpowiednio 22,0% i 82,9% lepszym niż rok wcześniej.

W okresie styczeń-marzec 2018 r. Grupa zanotowała wzrost przychodów we wszystkich segmentach działalności. Przychody segmentu omnichannel communication wzrosły o 46% do 13,6 mln zł, natomiast przychody segmentu hosting wyniosły 11,6 mln zł i były o 65,9% wyższe niż rok wcześniej.

– Trwający rok finansowy jest dla nas okresem przełomowym. W tym okresie przeprowadziliśmy ofertę publiczną akcji i zadebiutowaliśmy na głównym parkiecie GPW. Jednocześnie kontynuujemy działania konsolidujące rynek hostingu i komunikacji komercyjnej, tworząc silną grupę technologiczną. W mijającym okresie osiągnęliśmy rekordowe w skali Grupy wyniki finansowe, co jest efektem zarówno akwizycji, jak i silnego wzrostu organicznego. – powiedział Prezes R22, Jakub Dwernicki.

W samym III kwartale roku finansowego 2017/18, po znormalizowaniu wyników Grupy o wpływ akwizycji i konsolidacji nowych podmiotów, przychody wyniosły 29,3 mln zł, a zysk EBITDA 6,7 mln zł i był o 15,6% wyższy r/r. Przychody segmentu omnichannel communication wzrosły o 28,2%, w wynik EBITDA wzrósł o ponad 50% do 2,3 mln zł. W segmencie hostingu znormalizowane przychody wzrosły o 10%, a zysk EBITDA o 37,8%.

– Konsekwentnie realizujemy założoną strategię dynamicznego wzrostu Grupy. Z sukcesem przejmujemy i konsolidujemy kolejne firmy, ale co jeszcze ważniejsze osiągamy równie dynamiczny wzrost organiczny. Umiejętne zarzadzanie przejętymi markami sprawia, że poprawimy ARPU, a w kolejnych okresach spodziewamy się jeszcze wyższej dynamiki wzrostu. – dodał Robert Stasik, Wiceprezes R22.

W segmencie omnichannel communication Grupa zanotowała wzrost przychodów i wyniku EBITDA, o odpowiednio 90,7% i 78,1%, w okresie 9 miesięcy. Wzrost ten jest przede wszystkim efektem dynamicznego wzrostu ilości wysyłanych komunikatów e-mail i SMS za pomocą oferowanych przez grupę platform SaaS.

W segmencie hostingu Grupa pracuje nad integracja przejmowanych klientów oraz wzroście ARPU dzięki ujednoliceniu oferty i dosprzedaży usług dodatkowych. W roku 2017/2018 Grupa pozyskała 70 tys. klientów hostingowych w wyniku przejęć oraz 2,7 tys. klientów dzięki działalności organicznej. Na koniec marca 2018 r. Grupa obsługiwała około 130 tys. klientów hostingowych i około 240 tys. domen.

W ujęci narastającym, w ciągu 9 miesięcy roku finansowego 2017/2018, Grupa osiągnęła 80,0 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 55,6% lepszym r/r. Wynik EBITDA wyniósł 18,9 mln zł i był o 40,3% lepszy r/r, a wynik netto wyniósł 7,7 mln zł, co oznacza wzrost o 76,1% r/r. Uwzględniając konsolidację przejmowanych podmiotów od początku okresów sprawozdawczych, przychody wyniosłyby 85 mln zł (wzrost o 17,5% r/r), a zysk EBITDA 21,5 mln zł (wzrost o 11,4% r/r).

Grupa R22 to rosnący holding spółek technologicznych, w której skład wchodzą firmy oferujące: usługi hostingowe i sprzedaż domen (Grupa H88), usługi omnichannel communication automatyzujące komunikację elektroniczną z odbiorcami (Grupa Vercom) oraz usługi telekomunikacyjne realizowane przez Grupę Oxylion. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE