Connect with us

Zielone światło na przejęcie Netii przez Cyfrowy Polsat

TELEKOMUNIKACJA

Zielone światło na przejęcie Netii przez Cyfrowy Polsat

Jest zielone światło na przejęcie Netii przez Cyfrowy Polsat. Spółka Solorza już ma 33 proc. akcji Netii, a chce jeszcze 34 proc. dzięki ogłoszeniu wezwanie na ich kupno.

W piątek Cyfrowy Polsat w komunikacie giełdowym poinformował, że uzyskał zgodę prezesa UOKiK-u na przejęcie Netii. UOKiK potwierdził to dopiero dzisiaj.

Wniosek Cyfrowego Polsatu o zgodę na przejęcie Netii wpłynął do UOKiK 21 grudnia 2017 r. A jeszcze na początku grudnia ub.r. Cyfrowy Polsat kupił od spółek Mennica Polska oraz FIP 11 FIZAN 33 proc. akcji Netii za 638,8 mln zł. Jednocześnie poinformował, że zamierza wraz ze związaną z nim cypryjską spółką Karswell Limited przejąć od innych akcjonariuszy dalsze maksymalnie 35,5 proc. akcji telekomu i ogłosił wezwanie dla pozostałych akcjonariuszy do zapisywania się na sprzedaż tych papierów.

Termin wezwania przedłużono do 14 maja. Cyfrowy Polsat jest już największym akcjonariuszem Netii. Po ponad 5 proc. akcji spółki mają też Sisu Capital Limited (13,22 proc.), FIP 11 FIZ AN (12,24 proc.), OFE PZU Złota Jesień (10,43 proc.), OFE Nationale-Nederlanden (8,05 proc.) oraz OFE Aviva BZ WBK (6,89 proc.).

W styczniu 2017 r. postępowanie przeszło do drugiego etapu. Konieczne było przeprowadzenie badania rynku, które miało m.in. oszacować udziały rynkowe Cyfrowego Polsatu i Netii. UOKiK wysłał ankiety do konkurentów uczestników transakcji, zapytał również o opinię Urząd Komunikacji Elektronicznej.
– Wyniki badania pokazały, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Na rynkach związanych z internetem i telefonią udziały Cyfrowego Polsatu wzrosną nieznacznie i nadal będzie musiał konkurować z innymi przedsiębiorcami. Podobnie jest w przypadku płatnej telewizji. Transakcja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na poszczególnych rynkach lokalnych – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Po co Solorzowi Netia?

Jak podają dziennikarze portalu Wirtualne Media spółka ogłaszając na początku grudnia ub.r. zamiar kupna kontrolnego pakietu akcji Netii, Cyfrowy Polsat jako główne atuty tej firmy wymienił infrastrukturę do stacjonarnych usług telekomunikacyjnych i bazę ok. miliona klientów (946 tys. indywidualnych i 25 tys. biznesowych), a także fakt, że zasoby firmy są głównie w dużych miastach i aglomeracjach, gdzie CP jest mniej obecny z usługami telewizyjnymi i internetowymi. W prezentacji Cyfrowy Polsat podkreślił, że po przejęciu zasobów Netii będzie miał najszerszą ofertę wśród dostawców telewizyjno-telekomunikacyjnych.

– Netia to dla nas cenna infrastruktura, atrakcyjna baza klientów i wejście na całkowicie nowy rynek. To potencjalne połączenie dwóch doskonale uzupełniających się biznesów, naturalny etap rozwoju naszej Grupy, możliwość zaproponowania kolejnej usługi obecnym i przyszłym klientom oraz atrakcyjne wzmocnienie pakietu usług zintegrowanych dostępnych dla wszystkich Polaków – wyliczał w ubiegłym roku Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu.

– Zyskamy większą elastyczność przy dalszym planowaniu rozbudowy naszej sieci telekomunikacyjnej i możliwość realizowania celowanych inwestycji zarówno dla technologii mobilnych, jak i światłowodowych. Co ważne, realizowany obecnie średnioterminowy plan rozwoju Netii doskonale uzupełnia plany inwestycyjne naszej Grupy i pozwoli wdrażać je jeszcze efektywniej, z korzyścią zarówno dla naszych klientów, jak i akcjonariuszy – dodał Solorz.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE