Grywalizacja: wgraj swoją firmę na wyższy poziom działania!

Poprzez umiejętne przeniesienie mechanizmów funkcjonowania gier, elementów zabawy i rywalizacji, do rzeczywistego świata — własnego otoczenia biznesowego —, możesz budować wizerunek progresywnego pracodawcy, a także stworzyć najlepszy zespół specjalistów, z jakim kiedykolwiek pracowałeś.

Poprzez umiejętne przeniesienie mechanizmów funkcjonowania gier, elementów zabawy i rywalizacji, do rzeczywistego świata — własnego otoczenia biznesowego —, możesz budować wizerunek progresywnego pracodawcy, a także stworzyć najlepszy zespół specjalistów, z jakim kiedykolwiek pracowałeś.

Grywalizacja sprawdza się wszędzie tam, gdzie zadania obłożone są dużą presją lub postrzegane są jako nużące. Wspiera politykę Work Life Balance, pozwalając na strategiczną realizacją celów działu HR. Dzięki atrakcyjnemu systemowi gratyfikacji w postaci nagród wirtualnych, a także ogólnodostępnym rankingom osadzonym w świecie gry, pobudza motywację pracowników w wykonywane obowiązki.

Po raz pierwszy wykorzystała ją Coca-Cola, wprowadzając w 1989 roku grę reklamową jako wsparcie działań Employer Branding. Fabuła nawiązywała do mechanizmu obrony świata przed atakiem obcych, w tym przypadku inwazją PEPSI. Dziś grywalizację wykorzystuje m.in.: IMB, gdzie pracownicy nagradzani są za m.in.: zdrowy i aktywny tryb życia. Postawiła na nią sieć kawiarni Starbucks, która organizuje 30-dniowe zawody na najbardziej ekologiczny lokal.

Budowanie zaangażowania za pomocą programu opartego na grze

– Poprzez rozwiązywanie różnych quizów i zadań w platformie grywalizacyjno – edukacyjnej pracownik zdobywa punkty, przez co może uzyskać dodatkowe świadczenia – nagrody. Dzięki grywalizacji wzrasta efektywność pracownika, który traktuje konkurs jako interesujące wyzwanie i chce pokonywać kolejne cele. W ten sposób staje się bardziej wydajny, co z kolei jest ściśle związane rozwojem Twojego przedsiębiorstwa. Nasza Platforma our.delas dodatkowo posiada swój maretplace w którym można znaleźć szkolenia z różnych dziedzin. Pozwala także na integrację z systemem sprzedażowym w celu połączenia wyników wirtualnych z rzeczywistymi – umożliwia nagradzanie pracowników w ramach konkursów poprzez nagrody rzeczowe lub środki na karcie przedpłaconej – tłumaczy Przemysław Turek, CEO platformy grywalizacyjnej Our.Deals.

Ta koncepcja przekonuje młode pokolenia pracowników – dwudziestoparolatków wychowanych na nowych technologiach, stanowiących podstawę zasobów ludzkich współczesnych organizacji. Od pracodawcy oczekują motywacji zewnętrznych, które z rutynowych obowiązków uczynią zawodową przygodę. Grywalizacja pozwala im natychmiast dostrzec efekty pracy, umocnić atuty i eliminować błędy. Sprawia, że z chęcią dokształcają się, ponieważ wiedza poparta umiejętnościami zwielokrotniają szanse na wygraną. Pokonywanie barier utwierdza w nich poczucie wartości jako jednostki i cennego członka zespołu. Przynosi satysfakcję, umacnia zaangażowanie. W rezultacie nie boją się konfrontacji, nie mają kompleksów na tle konkurencji. Właśnie z takimi ludźmi stworzysz silnie zmotywowany, efektywny zespół specjalistów.

Odpowiednio prowadzone programy grywalizacji pozwalają optymalizować zadania pod kątem indywidualnych potrzeb zawodników – pracowników tak, by stale dostarczać im wyzwań rozbudzających zapał do pracy. Z ich pomocą stworzysz dla każdego z nich możliwie najdogodniejsze warunki do rozwoju nie tylko zawodowego, ale również osobistego.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *