Connect with us

„Kocham Białystok” chce infolinii z lekarzami

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

„Kocham Białystok” chce infolinii z lekarzami

Działacze ze stowarzyszenia „Kocham Białystok” mają pomysł na rozładowanie kolejek do lekarzy. Chcą powołania przy szpitalu miejskim eksperckiej infolinii medycznej.

„Kocham Białystok” poza zakazem picia alkoholu w miejscach publicznych oraz wydaleniu uchodźców z Polski chce utworzyć miejską infolinię z lekarzami udzielającymi porad. Ich zdaniem mnogość instytucji medycznych (szpital miejski, szpitale wojewódzkie, stacja pogotowania ratunkowego i osiedlowe przychodnie) powoduje chaos. Ich zdaniem mieszkańcy Białegostoku znacznie częściej odwiedzają lekarzy.

Według danych stowarzyszenia to nawet 1 wizyta każdego mieszkańca miasta u specjalisty miesięcznie. – Daje to wyniki ok. 3,3 mln wizyt rocznie. Nastręcza to wiele problemów. Pierwszy z nich to rejestracja. W związku z ilością pacjentów część przychodni w ogóle nie odbiera telefonów, tylko trzeba przyjść osobiście. Poza tym termin do specjalisty możemy często dostać za pół roku i często te wizyty przepadają, bo pacjent nie jest w stanie zaplanować tego, co będzie za pół roku. Ominie termin i znowu musi czekać – mówi Marcin Sawicki ze stowarzyszenia.

Stowarzyszenie chce utworzyć miejską infolinię medyczną. – Będą tam siedzieć lekarze specjaliści i każda osoba potrzebująca będzie mogła zadzwonić na tą infolinię ws. porady lekarskiej. Często te porady dotyczą rzeczy na tyle prostych, że sprawę można załatwić środkami domowymi bez zajmowania kolejki. Jeśli podczas rozmowy wyjdzie, że wizyta jest potrzebna, to pacjent wie, że musi się udać do lekarza i się nad tym nie zastanawia. – dodaje Sawicki.

Nie zdradza on jednak jak miałaby infolinia wyglądać, w jakich godzinach pracować ani kto konkretnie  miałby ją obsługiwać. Nie zdradził też kto miałby płacić za jej utrzymanie. Wiadome jest tylko to, że lekarze mogliby rejestrować pacjentów na wizyty w szpitalach i przychodniach zlokalizowanych na terenie miasta.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top