Connect with us

Już w co drugim urzędzie zapłacimy kartą

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Już w co drugim urzędzie zapłacimy kartą

W pierwszym roku funkcjonowania programu płatności bezgotówkowych przystąpiło około 50% wszystkich urzędów w Polsce. Jak podkreśla ministerstwo przedsiębiorczości i technologii – już w co drugim urzędzie w Polsce zapłacimy kartą lub telefonem. Z danych KIR wynika, że w pierwszym roku do programu przystąpiło 1 414 urzędów.

Nieco ponad rok temu wystartował program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Nad programem czuwa Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) oraz ministerstwo przedsiębiorczości i technologii. Celem programu jest wyposażenie urzędów w terminale POS i obsługę WebPOS Paybynet, która służy rozliczaniu transakcji realizowanych za pośrednictwem telefonów z wykorzystaniem aplikacji mobilnych.

Jego celem jest zapewnienie klientom urzędów dostępu do płatności bezgotówkowych, dzięki wyposażeniu jednostek administracji publicznej w terminale POS oraz usługę WebPOS Paybynet – do przyjmowania płatności realizowanych telefonem z wykorzystaniem aplikacji mobilnych banków. Urzędy nie płacą za instalację i używanie terminali POS, ani za aktywowanie usługi WebPOS Paybynet. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci.

– Jednym z naszych priorytetów jest zagwarantowanie Polakom możliwości wyboru, jeśli chodzi o metody płatności, tak w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Pozytywne efekty programu, widoczne już po roku od jego startu pokazują, że kierunek przez nas obrany jest zgodny z oczekiwaniami znacznej części obywateli – powiedział Polskiej Agencji Prasowej Tadeusz Kościński, wiceminister przedsiębiorczości i technologii.

Od wdrożenia usługi Polacy dokonali w urzędach 448 tys. transakcji bezgotówkowych o wartości 60,3 mln zł. Do końca marca br. policjanci z drogówki przyjęli od kierowców 53,6 tys. płatności na kwotę 6,7 mln zł – podał resort przedsiębiorczości i technologii.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top