Connect with us

Prędkość Internetu mobilnego w Europie – raport RFBenchmark

TELEKOMUNIKACJA

Prędkość Internetu mobilnego w Europie – raport RFBenchmark

Portal RFBenchmark.pl opublikował kwartalny raport, w którym pod lupę wzięto prędkość oraz jakość Internetu mobilnego w Europie w pierwszym kwartale 2018.

W pierwszym kwartale 2018 roku użytkownicy mogli najszybciej pobierać dane we Francji, Chorwacji oraz Austrii. Nowym liderem, który awansował z trzeciego miejsca jest Francja z wynikiem 20,6 Mb/s. Na drugim miejscu znalazła się Chorwacja osiągając wynik 20,4 Mb/s. Na najniższym stopniu podium uplasowała się Austria z wynikiem 20,2 Mb/s. Powodów do zadowolenia nie mają natomiast mieszkańcy Ukrainy, gdzie szybkość pobierania wyniosła zaledwie 4,98 Mb/s.

Najszybciej dane w Europie przesyłają mieszkańcy Austrii (10,9 Mb/s). Zaraz za nimi jest Holandia z wynikiem 10,5 Mb/s. Na trzecie miejsce awansowała Hiszpania z wynikiem 9,84 Mb/s. Wyprzedziła ona znajdującą się do tej pory na podium Gruzję, która w najnowszym rankingu odnotowała całkiem dobry wynik 8,48 Mb/s. Najsłabiej radzącymi sobie pństwami jest Czarnogóra 2,0 Mb/s,

W porównaniu z poprzednim kwartałem nie zmienił się skład trójki państw z najniższą wartością ping. Znajdziemy wśród nich Finlandię (39 ms) oraz Estonię (41 ms). Trzecie miejsce przypadło natomiast Łotwie.

W Polsce średnia szybkość pobierania danych wynosi 18,2 Mb/s, podczas gdy najlepszy wynik w Europie to 20,6 Mb/s. Ten wynik sprawia, że jesteśmy lepsi od Hiszpanii, Włoch, Danii czy też Niemiec.

W kategorii wysyłania danych Polska osiągnęła w I kwartale 2018 wynik 7,56 Mb/s. W tej kategorii wypada więc słabiej niż Hiszpania, Niemcy i Wielka Brytania. Warto zauważyć, że użytkownicy Internetu mobilnego nad Wisłą mogą cieszyć się pingiem o wartości 51 ms. Dzięki temu Polska zajmuje 5 miejsce w Europie.

Pełny raport dostępny jest na portalu RFBenchmark.pl

Średnia szybkość upload

Średnia szybkość download

Średni czas odpowiedzi na zapytanie do serwera (PING)

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE