Porady dietetyczne przez chat?

Moda na zdrowy styl życia trwa. Wzrasta nie tylko liczba klientów klubów fitness, ale także coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z usług dietetyków. Zbilansowana dieta jest na pierwszym miejscu, jeszcze przed treningiem, a ułożenie jej to dla przeciętnego człowieka czarna magia.

Moda na zdrowy styl życia trwa. Wzrasta nie tylko liczba klientów klubów fitness, ale także coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z usług dietetyków. Zbilansowana dieta jest na pierwszym miejscu, jeszcze przed treningiem, a ułożenie jej to dla przeciętnego człowieka czarna magia.

Gdzie ludzie szukają dietetyków? Tam, gdzie wszystkiego innego, czyli w sieci. Mnogość stron oferujących współpracę online przyprawia o zawrót głowy. Opcja kontaktowania się przez Internet jest zdecydowanie wygodniejsza od wizyt w gabinecie, a ceny są zazwyczaj o wiele korzystniejsze. Dlatego tak wiele osób decyduje się na specjalistę online. Jak wyróżnić się spośród konkurencji? Oczywiście poza odpowiednimi kwalifikacjami, ważna będzie atrakcyjność naszej witryny i jakość świadczenia przez nas usług. Najczęściej współpraca odbywa się za pośrednictwem poczty mailowej. Nie jest to jednak najwygodniejszy sposób – przede wszystkim czas odpowiedzi jest stosunkowo długi i łatwo zapodziać poszczególne dane czy wiadomości. Rozwiązanie jest proste – zacznij korzystać z Messengera!

Chat to komunikacja XXI wieku

Chat to aplikacja, która pozwala na komunikowanie się za pomocą wiadomości tekstowych w czasie rzeczywistym. Doskonała alternatywa dla nielubianych rozmów telefonicznych czy przestarzałych maili.

Według Deloitte 35% społeczeństwa Stanów Zjednoczonych w pierwszej kolejności sprawdza rano komunikatory typu chat, natomiast skrzynkę mailową tylko 22%.

Tendencja ta pogłębia się. Za pomocą komunikatorów typu chat porozumiewa się coraz większa część społeczeństwa, są do nich przyzwyczajeni i nie mają oporów, by z takiej komunikacji skorzystać.

Klienci w tej branży to raczej osoby młode, dla których rozmowa przez telefon jest problematyczna i to właśnie szybki kontakt pisemny za pośrednictwem narzędzi typu chat jest dla nich najbardziej zachęcający. Mogą w każdej chwili napisać wiadomość i liczyć na szybką odpowiedź, co w przypadku połączenia telefonicznego byłoby niemożliwe, bo po określonej godzinie nikt już nie podniesie słuchawki. Mail od klienta także może zostać niezauważony nawet przez kilkanaście godzin od wysłania.
Szybkość twojej reakcji odgrywa wielką rolę jeśli chodzi o zadowolenie twoich klientów i może zaważyć na ich decyzji o kontynuacji współpracy. Według CMO council, największy wpływ na zadowolenie klienta[1] ma czas odpowiedzi na wiadomość. Wobec tego narzędzia typu chat to opcja świetnie dopasowana do współczesnych potrzeb i realiów.

Dlaczego potrzebujesz chatu?

Bycie dietetykiem to coś więcej niż jednorazowy kontakt. Przygotowanie i dostarczenie klientowi jadłospisu to tylko jeden z wielu elementów. Po drodze pojawiają się inne kwestie: najpierw trzeba poznać stan zdrowia pacjenta, zlecić mu wykonanie poszczególnych badań, poznać styl życia danej osoby, preferencje żywieniowe itd. W trakcie współpracy trzeba też kontrolować samopoczucie klienta i być gotowym na jego pytania i wątpliwości. Jako przedsiębiorca stajesz przed pytaniem: jaki sposób komunikacji pozwoli najlepiej porozumiewać się z pacjentem? Zastanówmy się, dlaczego odpowiedź zabrzmi: Wypróbuj chat.

O szybkości reakcji już mówiliśmy. To ona jest tutaj kluczowa. Następnym argumentem przemawiającym za komunikatorem będzie wzbudzenie zaufania klienta. Korzystając z bardziej przystępnej dla niego formy kontaktu, redukujemy niepotrzebny stres, rozmawiamy jak znajomi, bez utartych i sztucznych zwrotów grzecznościowych charakterystycznych dla maili. Skutek? Dajemy się poznać jako zwykli ludzie i budujemy od samego początku dobre relacje oparte na bezpośredniości i prostocie rozmowy.

W chwili gdy potencjalny klient wysyła wiadomość z zapytaniem do twojej firmy, szybka reakcja może zadecydować o tym, czy stanie się twoim faktycznym klientem. Jeśli w międzyczasie uzyska odpowiedź ze strony twojej konkurencji, możesz go bezpowrotnie stracić. Dlatego tak ważny jest czas. Dzięki aplikacjom typu chat możesz też obsługiwać kilka osób naraz, co zwiększy twoją wydajność i pozwoli obniżyć koszty. Ponadto z badań Return Path wynika, że jeden na pięć wysłanych maili w ogóle nie dociera do odbiorcy. Czy stać cię, by pozwolić sobie na takie ryzyko?

Połącz działanie chatu z innymi kanałami

Okienko komunikatora wyskakujące na twojej stronie internetowej zwiększa prawdopodobieństwo nawiązania kontaktu. Automatyczna wiadomość powitalna zachęcająca do rozmowy ułatwia podjęcie przez klienta decyzji o wysłaniu wiadomości. Później przekonanie go do twoich usług pozostaje w twoich rękach – zależy nie tylko od atrakcyjności oferty, ale i twojego podejścia. To odczucia danej osoby już po tej pierwszej rozmowie mogą być kluczem do sukcesu.

Okienko komunikatora wyskakujące na twojej stronie internetowej zwiększa prawdopodobieństwo nawiązania kontaktu.

Jeśli prowadzisz swój fanpage w mediach społecznościowych, połączenie go z komunikatorem jest niezbędne. Sprawne i rzetelne udzielanie informacji to podstawa. Marka musi być przede wszystkim przyjazna klientom i wychodzić naprzeciw ich potrzebom. A nie ma nic lepszego niż ułatwienie nawiązywania kontaktu.

Komunikatory typu chat mają również możliwość gromadzenia danych o klientach. Dostępna jest też cała historia rozmowy, więc nie ma problemu, że nie wiesz z kim i o czym rozmawiasz i co było przedmiotem rozmowy poprzednio. Przy większej liczbie klientów nie jesteś w stanie pamiętać wszystkiego o każdym z nich. W tej branży każda osoba musi być traktowana indywidualnie, dlatego tak ważne jest poznanie siebie nawzajem, bycie na bieżąco i zapewnianie profesjonalnej opieki o standardach nie niższych niż wizyt w poradniach stacjonarnych.

Chat to przyszłość

Korzystanie z usług dietetyka online to doskonała alternatywa dla osób zabieganych. Mogą kontaktować się ze specjalistą o wybranej przez siebie porze, nigdzie nie muszą jeździć i marnować czasu chociażby w korkach. Opcję tę preferują klienci w różnym wieku – z ofertą dotrzemy więc do szerokiego grona odbiorców. Unikniemy też przeoczenia wiadomości od pacjenta, na co nie możemy sobie pozwolić. Odsetek odczytywania wiadomości w komunikatorach typu chat wynosi aż 80-90%, podczas gdy maili zaledwie 23%. Jeśli trochę się postaramy i zapewnimy klientom komfort w kontakcie z naszą firmą, zyskamy przewagę nad konkurencją i to nie tylko teraz, ale również w przyszłości.

Źródło: UnifiedFactory.com

Słownik
1. zadowolenie klienta. to subiektywna ocena klienta dotycząca stopnia satysfakcji z usług, produktów lub doświadczeń związanych z daną firmą lub organizacją.…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *