Connect with us

Telemarketerzy zapraszali, a zaproszeni byli oszukiwani

PRAWO

Telemarketerzy zapraszali, a zaproszeni byli oszukiwani

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed Centrum Medycznym św. Franciszka. Telemarketerzy umawiali seniorów na bezpłatne badanie EKG. Prowadzący badanie przedstawiciele Centrum Medycznego diagnozowali ciężkie schorzenia i oferowali pacjentom kosztowne pakiety medyczne w kwocie od 4 do 16 tysięcy złotych.

Oferta jest skierowana głównie do seniorów. W jaki sposób działa przedsiębiorca? Konsument zostaje przez telefon zaproszony na bezpłatne badanie EKG. Jak pisze do UOKiK jedna z poszkodowanych osób, polegało na badaniu palca wskazującego. Przedstawiciele spółki informują, że stan zdrowia konsumenta jest zły i proponują pakiety medyczne, które kosztują od 4 do 16 tys. zł i często oznaczają konieczność zaciągnięcia kredytu.” – czytamy w komunikacje UOKiK.

Seniorzy zapraszani na tego typu spotkania twierdzą, że byli wprowadzani w błąd. Wielu z nich nie wiedziało, że celem spotkania jest sprzedaż usług medycznych. Gdy jednak chcieli rozwiązać podpisane umowy – okazywało się, że muszą zapłacić wysokie kary. Zdaniem UOKiK wątpliwości budzi także rzetelność przeprowadzanych w trakcie pokazów badań oraz przedstawianej w ich wyniku diagnozy stanu zdrowia.

Telemarketerzy byli zatrudniani bezpośrednio przez Centrum Medyczne. Oferowano im wynagrodzenie na poziomie nawet 4000 zł netto. W ramach programów motywacyjnych oferowano między innymi atrakcyjne wycieczki zagraniczne.

– Ostrzegamy przed zaproszeniami na bezpłatne badania, często jest to po prostu sprzedaż. Jeżeli ktokolwiek z państwa uważa, że został wprowadzony w błąd przez Centrum Medyczne św. Franciszka, proszę o kontakt z rzecznikiem konsumentów. Wszczęliśmy postępowanie wyjaśniające w sprawie tej spółki. Już teraz prosimy seniorów, aby byli szczególnie ostrożni – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE