Connect with us

W Warszawie liderem jakości usług w sieciach GSM jest Orange i T-Mobile

TECHNOLOGIE

W Warszawie liderem jakości usług w sieciach GSM jest Orange i T-Mobile

Drive Test został wykonany na terenie Warszawy przez twórców aplikacji RFBenchmark ze Spółki Notel Polska. W trakcie pomiarów Drive Test wykonano łącznie 4048 połączeń, ze szczególną analizą usług głosowych i pakietowych.

Na podstawie przeprowadzonych pomiarów metodą Drive Test można stwierdzić, że Orange oraz T-Mobile na Warszawy przodują w świadczonej jakości usługi dotyczących rozmów telefonicznych oraz usług internetowych.

Pomiar usług głosowych wyszczególniono w trzech segmentach: dostępności, ciągłości usług i integralności. Szczegółowo sprawdzono jakość usług pakietowych, podczas której analizowanym segmentem była integralność usług.

Każdemu z podzielonych segmentów pomiaru zostały przypisane kluczowe wskaźniki skuteczności. W segmencie dostępności do usług mierzony był współczynnik powodzenia konfiguracji połączenia (Voice Call Setup Success Rate), czas konfiguracji połączenia głosowego (Voice Call Setup Time), wskaźnik przerwanych połączeń głosowych (Voice Call Drop Rate) oraz jedna z metod estymacji subiektywnej oceny mowy (Voice Call Quality Average POLQA).

Jednocześnie z pomiarami jakości usług głosowych odbyły się pomiary usług internetowych. Obrazują to prezentowane wskaźniki: Downlink/Uplink Throughtput oraz RTT. W teście uwzględniono również autorski wskaźnik N-Score, pozwalający w prosty i szybki sposób ocenić jakość danego operatora z punktu widzenia użytkownika. Jest on unikatowy ze względu na połączenie testów aktywnych (Drive Test) i wyników zebranych z aplikacji RFBENCHMARK. N-Score umożliwia również w sposób jednoznaczny spozycjonowanie jednym wynikiem każdego operatora i jakość usług jakie świadczy.

Pełny raport dostępny jest na portalu RFBenchmark.pl

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE