Connect with us

SAP Hybris DAY 2018 – raport o polskim kliencie e-commerce

STRATEGIE I INWESTYCJE

SAP Hybris DAY 2018 – raport o polskim kliencie e-commerce

Branża e-commerce nie zwalnia tempa. W 2017 roku jej globalna wartość sięgnęła 2,3 biliona dolarów. Już 1 na 10 zakupów jest robionych w sieci. Wraz z rynkiem dojrzewają także oczekiwania konsumentów. Jak podają badania SAP Hybris, 86% Polaków nie toleruje używania ich danych bez zgody, 7 na 10 – wolnych reakcji w obsłudze. W rywalizacji o klienta wygrywają więc te marki, które zamiast romansować budują trwałe i zdrowe związki.

Praktycznie o e-handlu

O tym, jak budować wartościowe relacje z klientami w sieci, będą dyskutować wkrótce w DH Vitkac uczestnicy SAP Hybris Day 2018 – Klient w centrum uwagi (21 marca, start 9:30, ul. Bracka 9). To konferencja poświęcona branży e-commerce i rewolucji w świecie zakupów. Gośćmi SAP Hybris Day będą m.in. Eugenio Cassiano, globalny szef innowacji w SAP Hybris oraz Rahim Blak – znany mówca i współzałożyciel platformy e-commerce eDrone. Na miejscu spotka się blisko 100 dyrektorów i menedżerów działów sprzedaży. Swoje case studies, dotyczące budowy skutecznych strategii i narzędzi e-commerce, przedstawią m.in. firmy Vision Express, InterCars, SAP i Ruukki.

Polski e-klient w badaniach

Hasło konferencji to „Klient w centrum uwagi”. Punktem wyjściowym do dyskusji i prezentacji na ten temat będą wyniki międzynarodowego raportu SAP Hybris „The Dating Game. Love and loss in modern era”. Jego polska wersja będzie mieć premierę właśnie podczas Hybris Day 2018.

– Według badaczy SAP Hybris kluczem do sukcesu w e-commerce jest tworzenie trwałych relacji z klientami. Wszyscy zwracają uwagę na elementy składające się na fundament tych relacji: technologia pozwalająca na stworzenie wielokanałowych doświadczeń, szybki dostęp do treści z urządzeń mobilnych (PWA), a także wsparcie machine learning w rekomendacjach, obsłudze Klienta czy profilowaniu. Zdecydowanie brakuje elementu, który powinien być w czołówce, czyli zaufania – komentuje Adam Goljan, starszy specjalista w SAP Hybris.

Jak dodaje Adam Goljan, Polaków charakteryzuje duża otwartość i chęć dzielenia się danymi, ale jednocześnie są wyczuleni na ich nadużywanie. Chcą zostawiać tylko te informacje, które są niezbędne do dostarczenia usługi czy sprzedaży produktu w danym momencie.

Jako konsumenci chcemy mieć pewność, kto z tych danych korzysta i móc decydować w jakim celu, zakresie i jak długo będą używane. Gdy tylko zaufanie zostanie nadszarpnięte, klient chce mieć możliwość zniknąć za pomocą jednego kliknięcia. Nowe regulacje, m.in. RODO, postrzegane są przez firmy jako problem. A to przecież szansa dla wszystkich nas na nowe otwarcie w relacjach z Klientami. Na kolejną taką możemy długo czekać. Warto ją wykorzystać – przekonuje Adam Goljan.

Czego szuka klient

W porównaniu z innymi mieszkańcami UE Polacy nie mają problemów z udostępnianiem firmom danych osobowych w zamian za lepszą obsługę. Gotowych na to jest 76% Polaków – co znacznie przewyższa wyniki w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech czy Holandii. Blisko połowa (44%) chętnie poda adres e-mail, 38% – historię zakupów. Jednocześnie jednak 83% Polaków zerwie kontakty z firmami, jeśli sięgną one po ich dane osobowe bez ich wiedzy.

Dlaczego konsumenci w Polsce kończą miesiąc modowy z markami? Nadużycie zaufania to najczęstszy, ale nie jedyny powód. 73% nie zniesie wolnych reakcji w obsłudze klienta, 58% traci miłość do firmy przez spam, a 46% nie wybacza błędów popełnianych więcej, niż dwukrotnie. To tylko część z powodów, z których miłość do marki może się szybko wypalić.

Praktyczne case studies

Zagadnienia związane z budową marki e-commerce w sieci znajdą praktyczne odzwierciedlenie w agendzie SAP Hybris Day 2018. Vision Express, lider branży optycznej w Polsce, opowie o swojej wielokanałowej platformie zarządzania relacjami z klientami. W ramach projektu uruchomiono m.in. lokalizatory sklepów, system umawiania wizyt online oraz mechanizm preselekcji i rezerwacji oprawek okularów.

InterCars, największy dystrybutor części zamiennych do samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej, opowie o platformie handlu B2B, która zrewolucjonizowała jego sprzedaż w 100 000 warsztatów partnerskich w 16 krajach. Swoje case studies zaprezentują także Ruukki oraz Sun Garden. SAP zaprezentuje podczas wydarzenia rozwiązanie Gigya wspierające zarządzanie kontami i loginami użytkowników, powstałe na podstawie doświadczeń zarządzania ponad 1,3 mld profili w sieci.

Rejestracja na SAP Hybris Day 2018 jest bezpłatna, a liczba miejsc – ograniczona. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie internetowej wydarzenia.

Branżowym patronem medialnym wydarzenia
jest portal CCNEWS.pl

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE