Connect with us

Zbliża się trzęsienie ziemi dla branży contact center

OUTSOURCING

Zbliża się trzęsienie ziemi dla branży contact center

Najprawdopodobniej 14 marca poznamy ostateczny kształt projektu nowego Kodeksu Pracy. W samej tylko branży contact center spowoduje on trzęsienie ziemi. Wszyscy telemarketerzy przejdą na umowy o pracę, otrzymają urlopy, będą musieli odpracowywać swoje przerwy „na dymek” i… zarobią mniej niż dotychczas.

Projektowany Kodeks Pracy zakłada znaczne ograniczenie zawierania kontraktów cywilnoprawnych i samozatrudnienia. Chcący dorabiać tylko w call center telemarketer będzie musiał założyć swoją własną firmę. Pracodawca zyska jednak możliwość swobodnego regulowania czasu pracy oraz obowiązek wysłuchania pracownika przed jego zwolnieniem.

Przeciwni wprowadzeniu takich zmian są organizacje pracodawców (BCC i Pracodawcy RP). Na pomysłach komisji kodyfikacyjnej nie zostawiają suchej nitki także pracownicy – „Raz w roku egzaminuję na maturze w szkole dla dorosłych. 3-4 dni. Mam założyć działalność i zarobione w ten sposób 300 zł oddać na Fundusz Zdrowotny? Mają dać mi etat na 3 dni?” komentuje internautka, nauczycielka. „Koniec będzie taki, że kilkaset tysięcy ludzi straci pracę, ponieważ nie będzie pracodawców stać na ich zatrudnienie. I oczywiście rozwinie się szara strefa, ponieważ część osób dalej będzie pracować, ale na czarno” – komentuje inny.

Nowy Kodeks zakłada także tworzenie przez pracodawców tzw. kont czasu pracy. Wypłata za wypracowane przez pracownika nadgodziny nie będzie wypłacana na rachunek bankowy pracownika, ale właśnie na jego konto czasu pracy. – Już teraz mamy spory problem ze znalezieniem kandydatów na stanowisko konsultanta telefonicznego. Powoduje to wydłużenie czasu pracy istniejącego zespołu telemarketerów – mówi anonimowo w rozmowie z redakcją jeden z kierowników projektów dużego outsourcingowego call center – Jeśli po zmianach nie zapłacimy telemarketerowi za jego nadgodziny – to nie mamy co liczyć na chętnych do pracy. Przecież Ci ludzie potrafią miesięcznie mieć i z 40 godzin dodatkowo płatnych. Są z nich zadowoleni, bo to dla nich dodatkowy zarobek – dodaje.

Projekt trafi wkrótce do Ministerstwa Rodziny i Pracy, a następnie pod obrady rządu.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE