Connect with us

Zuckerberg zrekrutuje Tobie pracowników

ZASOBY LUDZKIE

Zuckerberg zrekrutuje Tobie pracowników

Portal Marka Zuckerberga właśnie rozszerzył o 40 państw dostęp do działającej już od jakiegoś czasu w USA i Kanadzie funkcji publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych. Jak podpowiadają doświadczenia zza Atlantyku, Facebook może w ten sposób podciąć skrzydła świetnie dotychczas prosperującej branży firm rekrutacyjnych.

Choć na liście nie ma jeszcze Polski, to jedno jest pewne – to tylko kwestia czasu. Hiszpania, Wielka Brytania czy Brazylia to tylko pierwsze z brzegu przykłady krajów, w których jest już dostępna nowa funkcja Facebooka.

Od kilku lat firmy – mimo prowadzonych działać rekrutacyjnych przez zewnętrzne firmy i agencje – umieszczają w Facebooku własne ogłoszenia o pracę. Managerowie platformy społecznościowej Zuckerberga postanowili zrobić z tym porządek i zaproponowali na początku darmowe rozwiązanie. Kandydaci mogą odpowiadać na ogłoszenia rekrutacyjne jednym przyciskiem wysyłając swoje dane o zatrudnieniu wprost do rekrutera (oczywiście wcześniej je edytując). Choć nowa opcja – jak zapowiada Facebook będzie płatna – to eksperci już mówią o tym, że to od dawna przyjęta strategia Facebooka: „najpierw zdobywamy rynek, a później go monetyzujemy”.

Prawdopodobnie Facebook nie uderzy w ten sposób w największe portale rekrutacyjne, które dość często nie ograniczają się tylko do publikacji ofert, ale same prowadzą kompleksowe działania rekrutacyjne i headhunterskie. Ale z pewnością stracą na tym najmniejsze serwisy i agencje.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE