Connect with us

Komunikacja pomiędzy menedżerami a pracownikami kuleje. Wpływa to negatywnie na zyski firmy

ZASOBY LUDZKIE

Komunikacja pomiędzy menedżerami a pracownikami kuleje. Wpływa to negatywnie na zyski firmy

Główny wpływ na zyski firmy mają zwykli pracownicy. To od ich zaangażowania i jakości pracy zależą wyniki przedsiębiorstwa. Aby mogli jak najlepiej wywiązywać się ze swoich obowiązków, potrzebni są jednak menedżerowie, którzy muszą właściwie wyznaczać kadrze cele i motywować ją do ich realizowania. W Polsce z zarządzaniem ludźmi bywają jednak problemy.

– Dla menedżera „bardzo ważne jest zrozumienie roli dobrego lidera. Ja rozumiem ją jako rolę »służebną« wobec zespołu, którym lider zarządza. »Służebny« lider to taki, który jest wsparciem dla swojego zespołu, potrafi go rozwijać i pracować z nim w taki sposób, żeby był on zaangażowany w pracę” – mówi Rafał Brodowski, trener biznesu z Grupy Szkoleniowej SOLBERG.

Generalnie polscy menedżerowie są coraz lepsi. Niektórzy popełniają jednak zasadnicze błędy. Jednym z nich jest właśnie niewłaściwe rozumienie roli lidera zespołu. Sporym problemem jest też to, że wielu przedstawicieli kadry menedżerskiej nie potrafi stosownie pochwalić ani udzielić konstruktywnej krytyki, co często odbija się negatywnie na motywacji pracowników.

Nawet najlepszy menedżer, także ten, który nie popełnia podstawowych błędów, nie powinien oczywiście stać w miejscu. Aby móc optymalnie zarządzać swoim zespołem, należy cały czas się doszkalać i rozwijać.

infowire.pl

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE