Connect with us

Facebook traci w grupie 12-24

AKTUALNOŚCI

Facebook traci w grupie 12-24

Facebook traci użytkowników. W rok z tego społecznościowego giganta tylko w USA odeszło prawie 3 mln internautów w wieku poniżej 25 lat. Kolejny rok – to według analityków kolejny spadek o 2,1 mln w tej grupie wiekowej. Facebook staje się medium osób starszych. – Prawda jest taka, że Facebook przestaje być „cool”. A to, co jest modne i na czasie dyktuje młodzież – ocenia Anna Robotycka, z FaceAddicted/Amin Worldwide w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl

Według danych eMarketer największy spadek liczby użytkowników w USA w ubiegłym roku dotyczył internautów w wieku od 12 do 17 lat. Osiągnął on 9,9%, co oznacza 1,4 mln osób. W całym segmencie osób do 25 roku życia z Facebooka zrezygnowało 2,8 mln osób.

Zdaniem analityków eMarketer ten rok nie będzie dużo lepszy. Zapowiadany jest dalszy spadek o 2,1 mln internautów. Według tych prognoz spadek w grupie 12-17 lat wyniesie 5,6 proc. W segmencie 18-24 odsetek ten sięgnie 5,8%. Kolejne lata przyniosą dalszy spadek. 6,5% w 2019 i 5,8% w 2020. W grupie 17-24 spadki będą nieco mniejsze i nie powinny przekroczyć 2,1%.

Prognozy mogą być jednak bardzo niedoszacowane, gdyż eMarketer nie ma dostępu do pełnych danych Facebooka, a jedynie estymuje zmiany w grupie użytkowników. Jak podkreśla Anna Robotycka – Facebook przestaje być „cool”. To, co jest modne i na czasie dyktuje młodzież, a skoro ta wycofuje się z Facebooka i spędza na nim coraz mniej czasu, to oznacza jedno: FB wszedł w fazę bycia masowym medium, ale dla starych ludzi. Oczekiwanie nowego, jeszcze ciekawszego medium niż nawet Snapchat jest olbrzymie i pewnie niedługo pojawi się ktoś, kto ową potrzebę zagospodaruje – przewiduje Robotycka.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE