Connect with us

Szopi.pl pracuje nad Botem, który pomoże zrobić zakupy i… zaplanować dietę

AUTOMATYZACJA

Szopi.pl pracuje nad Botem, który pomoże zrobić zakupy i… zaplanować dietę

Zakupy spożywcze, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online bywają czasochłonne. Jak zaoszczędzić ten czas? Szopi.pl, polski serwis zakupowy, wraz ze swoim partnerem, firmą LogLab pracuje nad pierwszym w Polsce kompleksowym interfejsem opartym na sztucznej inteligencji. Umożliwi on zamawianie zakupów spożywczych dzięki konwersacji na komunikatorze, np. Facebook Messenger. Jeszcze w tym roku Szopi Bot pomoże nam nie tylko wybrać produkty spożywcze, ale również dobierze do nich odpowiednie przepisy i udzieli porad żywieniowych.

– Szopi.pl jest start-upem nie tylko zakupowym, ale również technologicznym. Stąd decyzja, by z myślą o naszych klientach inwestować zarówno w poszerzanie oferty sklepowej i lokalizacyjnej, jak i w rozwój technologiczny. Jesteśmy przekonani, że chat boty zrewolucjonizują handel w internecie i zmienią zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl.

Doradca żywieniowy i sommelier w jednym

Dzięki Szopi Bot proces zakupowy zostanie znacznie przyspieszony. Docelowo interfejs, na podstawie historii zakupów, będzie podpowiadał klientowi, co wrzucić do koszyka. W przyszłości Szopi Bot zyska możliwość obsługi głosowej, a to oznacza, że będzie działał na podobnych zasadach jak Alexa (Amazon), Google Home, czy Siri (Apple).

Oprócz podstawowych funkcji kompletowania zakupów, Szopi Bot zostanie wyposażony w szeroką wiedzę z zakresu dietetyki. Będzie funkcjonował jako wirtualny doradca żywieniowy – zamówi dla klienta zakupy dopasowane do jego preferencji żywieniowych, zakładanych celów dietetycznych oraz stanu zdrowia.

Szopi Bot będzie znał również tysiące przepisów kulinarnych. Poleci użytkownikowi przepisy dopasowane do jego wymagań, nastroju, czy zawartości lodówki, zarekomenduje wino do posiłku, przystawki na imprezę, zdrowe przekąski dla dzieci, a następnie zamówi wszelkie brakujące składniki z dostawą do domu.

Rozmowa ze sztuczną inteligencją

Robienie zakupów z Szopi Botem będzie odbywało się na zasadzie konwersacji na czacie. Dzięki zastosowaniu metod przetwarzania języka naturalnego, robienie zakupów przez internet będzie możliwe za pomocą dialogu zbliżonego do rozmowy z pracownikiem sklepu. I to wszystko bez konieczności wybierania pojedynczych produktów za pomocą formularzy na stronie internetowej sklepów. Szopi Bot poprzez mechanizmy uczenia maszynowego z czasem będzie uczył się preferencji użytkownika i z każdym użyciem będzie coraz lepiej dopasowywał swoje oferty do jego potrzeb.

Już teraz użytkownicy Szopi.pl mogą uczestniczyć w tworzeniu Szopi Bota, rozmawiając z nim na czacie. – Aby nauczyć się rozumieć ludzi, bot musi zobaczyć jak najwięcej przykładów formułowania intencji. Najlepszym źródłem tych przykładów są klienci i dlatego prosimy ich o pomoc – mówi Jan Potworowski, Prezes LogLab.

Za każde trzy przeprowadzone rozmowy Szopi Bot wręczy kupon na darmową dostawę zakupów na Szopi.pl. Aby spotkać się z Szopi Botem należy odwiedzić fanpage: https://www.facebook.com/szopi.bot/ i napisać wiadomość. Chat bot uruchomi się automatycznie.

Jak działa Szopi

Klienci za pośrednictwem Szopi.pl mogą kupić towary z Lidla, Biedronki – a więc dyskontów, które nie mają własnych sklepów internetowych – oraz, między innymi z Rossmanna, Tesco, Piotra i Pawła, Smyka, Saturna i Media Markt. Dodatkowo, w zależności od miasta, możliwe jest zamówienie towarów także z małych lokalnych sklepów oraz aptek. Zaletą serwisu jest to, że jego przedstawiciel jest w stanie skompletować zamówienie i bardzo szybko dostarczyć je klientowi. Niekiedy udaje się to nawet w godzinę.

W ostatnich tygodniach Szopi.pl rozpoczął działalność w trzech nowych miastach: Katowicach, Poznaniu oraz Gdańsku. Obecnie serwis jest już dostępny w sześciu największych polskich aglomeracjach i realizuje około 5 tys. zamówień miesięcznie. Wkrótce na jego mapie pojawią się kolejne miasta. W pierwszym roku działalności Szopi.pl dostarczyło zakupy już ponad 20 000 razy. Firma wypracowuje 5 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie. Pod koniec ubiegłego roku serwis pozyskał kolejne źródło finansowania. Wsparcie w wysokości 3 mln zł, zapewni współpraca z funduszem Impera Alfa.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE