Wrocław – pierwsze miasto, które romansuje z botami

Wykorzystanie czatbotów przez samorządy nie jest dość powszechne. Przykład Wrocławia pokazuje jednak, że dobrze przemyślane zastosowanie facebookowego czatbota może być ciekawe i… przydatne.

Wykorzystanie czatbotów przez samorządy nie jest dość powszechne. Przykład Wrocławia pokazuje jednak, że dobrze przemyślane zastosowanie facebookowego czatbota może być ciekawe i… przydatne.

Mieszkańcy i Turyści stolicy Dolnego Śląska pytają o aktualne imprezy, ciekawe trasy turystyczne, restauracje, hotele czy repertuary kin czy teatrów. – Chatbot pracuje na fanpage’u Visitwroclaw.eu, stronie dedykowanej turystom odwiedzającym Wrocław, od przełomu września i października minionego roku. – mówi Mariusz Pełechaty, head of product w Studiu KODA Bots, twórcy chatbota. – Powstawał przez kilka miesięcy. Do listopada przechodził testy, by dostosować pojawiające się w nim treści do potrzeb użytkowników – dodaje Pełechaty.

Dzisiaj wrocławski czatbot[1] jest ciągle ewaluowany. Bo dzięki niemu urzędnicy otrzymują szereg informacji pozwalających ulepszać powstałe rozwiązanie. Nie dotyczy to tylko nowych słów w zasobie narzędzia, ale stale poszerzającej się ofercie turystycznej Wrocławia.

Wdrożony czatbot automatyzuję znaczną część pracy wykonywanej przez pracowników Biura Promocji. Urzędnicy z wrocławskiego magistratu odpowiadają jedynie na takie pytania turystów, z którymi bot nie był w stanie sobie poradzić. Obecnie tą drogą komunikuje się z miastem od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie. Chatbot jest całodobowym punktem informacji turystycznej, w którym pytający uzyskują potrzebne odpowiedzi tu i teraz.

– W obliczu rosnącej ilości pytań zadawanych markom poprzez social media, rosną również oczekiwania związane z czasem reakcji – mówi w rozmowie z GoMobi Ewelina Bartoszewska-Kman, kierownik zespołu komunikacji marketingowej miasta w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Użytkownicy oczekują jej niemal w czasie rzeczywistym. Taka obsługa zajmuje coraz więcej czasu i z roku na rok generuje większe koszty. W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować – dodaje Bartoszewska-Kman.

Czatbot aktualnei obsługuje zapytania w języku polskim. Jeśli pojawią się pytania zadane w języku angielskim – kieruje klientów do strony anglojęzycznej serwisu VisitWroclaw.eu. Miasto rozważa wprowadzenie nie tylko anglojęzycznego odpowiednika, ale również kolejnych języków: niemieckiego, hiszpańskiego, czeskiego.

Słownik
1. czatbot. chatboty to programy komputerowe, które symulują ludzką rozmowę i mogą być wykorzystywane w procesie obsługi klienta, marketingu i…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *