Connect with us

Ponad 2,5 mln operacji wykonał robot Alior Banku

AUTOMATYZACJA

Ponad 2,5 mln operacji wykonał robot Alior Banku

W 2017 roku Dronn – wykorzystywany w banku od 2015 r. system oparty na sztucznej inteligencji, biometrii i analityce mowy, należący do najbardziej zaawansowanej generacji robotów, wykonał 963 tys. połączeń telefonicznych w obszarze windykacji oraz 239 tys. rekordów w windykacji dla partnera zewnętrznego.

Ponadto Wirtualny Doradca – jak poinformował w komunikacie bank – przeprowadził prawie 1,3 mln rozmów ankietowych w ramach procesu segmentacji klientów oraz kontaktował się z 77 tys. osób w celu zebrania oświadczeń o rezydencji podatkowej (FATCA). W najbliższym czasie system zostanie wdrożony m.in. w zakresie wsparcia sprzedaży zdalnej.

Bank wskazał do robotyzacji 118 procesów, które będą stopniowo optymalizowane w ciągu najbliższych trzech lat. Pozwoli to ograniczyć koszty operacyjne przy jednoczesnym wzroście zadowolenia klientów. Automatyzacja powtarzalnych procesów jest natomiast szansą na rozwój i zmniejszenie rutyny wśród pracowników – czytamy w komunikacie banku.

Dronn jest nieustannie rozwijany. Już teraz został zintegrowany ze środowiskiem do obliczeń statystycznych oraz wizualizacji wyników. Trwają prace nad wdrożeniem uczenia maszynowego oraz rozumienia języka naturalnego.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE