Connect with us

Artur Chmielewski (Avaya Polska): Mamy projekty związane z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością…

EKSPERCI

Artur Chmielewski (Avaya Polska): Mamy projekty związane z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością…

Artur Chmielewski – dyrektor zarządzający Avaya Polska, podsumowuje miniony rok w perspektywy Avaya w Polsce i na świecie.


Avaya na świecie

W skali globalnej najważniejszym procesem, który miał miejsce w 2017 r. była restrukturyzacja długu realizowana pod nadzorem sądu. Jej celem było z jednej strony – zabezpieczenie interesów wierzycieli, a z drugiej – zapewnienie funkcjonowania i dalszego rozwoju firmy. Uzgodniony z wierzycielami i zatwierdzony przez sąd plan restrukturyzacji umożliwił zamianę części wierzytelności na udziały, co pozwala nam przeznaczyć na badania i rozwój dodatkowe 300 mln dolarów rocznie, które zostały zaoszczędzone na kosztach obsługi zadłużenia. Dzięki czemu w nowy rok kalendarzowy weszliśmy już jako nowa firma, od połowy stycznia notowana na giełdzie, z nowymi właścicielami i ze znacząco zredukowanym poziomem zobowiązań.

Do naszych najwyższych priorytetów zawsze należała innowacyjność, dlatego nieustannie inwestujemy w rozwój technologii i produktów. Niedawno wprowadziliśmy na rynek dwa nowe produkty (Equinox i Oceana) oparte na otwartej, rewolucyjnej platformie Avaya Breeze. Wprowadziliśmy też do sprzedaży kilka nowych modeli stacjonarnych telefonów IP, w tym najbardziej prestiżowy, „szklany” aparat Avaya Vantage z dotykowym ekranem i systemem Android, który łączy funkcjonalność telefonu biurowego, przenośnego i tabletu. Otwarty interfejs urządzenia daje partnerom i klientom niemal nieograniczone możliwości tworzenia i dodawania własnych aplikacji pozwalając wyposażyć użytkowników w podręczne urządzenie terminalowe, które jest zawsze gotowe do pracy. Ponadto, podczas jednych z największych na świecie targów technologicznych GITEX w Dubaju, przedstawiliśmy nowatorską propozycję wykorzystania rozproszonej technologii bezpiecznego przechowywania danych blockchain (kojarzonej głównie z kryptowalutami) do podniesienia jakości obsługi klienta. Pracujemy też nad wykorzystaniem możliwości sztucznej inteligencji do usprawniania działania służb ratunkowych oraz usprawnieniem procesu obsługi klienta..

Avaya w Polsce

Od kilku lat Avaya konsekwentnie zmienia profil swojego biznesu. Choć jeszcze kilka lat temu znaczną jego część stanowiły produkty infrastrukturalne, obecnie większość naszych przychodów pochodzi ze sprzedaży oprogramowania i usług związanych z komunikacją dla przedsiębiorstw, takich jak unified communications, contact center, systemy do pracy zespołowej, rozwiązania chmurowe, wideokonferencyjne itp. I choć nasza działalność w Polsce pozostawała pod pewnym wizerunkowym wpływem procesów globalnych, nie miały one na nas bezpośredniego przełożenia operacyjnego.

W lipcu i sierpniu przeprowadziliśmy szkolenia dla polskich partnerów handlowych i ogłosiliśmy pełną dostępność w kanale sprzedaży rozwiązań Avaya Oceana i Equinox. Dzięki oparciu obydwu tych rewolucyjnych rozwiązań na otwartej platformie Avaya Breeze, korzystając z łatwego do opanowania, wizualnego środowiska programistycznego i SDK producenci oprogramowania i integratorzy mogą w prosty sposób zintegrować Equinox czy Oceana z dowolnymi aplikacjami biznesowymi zarówno własnymi, jak i firm trzecich, np. z systemami CRM czy ERP, łącząc obsługę komunikacji z zarządzaniem procesami biznesowymi. Dzięki temu developerzy mogą wzbogacić swoje aplikacje, partnerzy i integratorzy – zaoferować klientom dodatkowe usługi i lepiej dostosowywać środowisko informatyczne do ich potrzeb, a użytkownicy końcowi – lepiej wykorzystywać rozwiązania informatyczne do wspierania procesów biznesowych, obniżenia kosztów i podniesienia jakości. Trwają już pierwsze w kraju wdrożenia tych rozwiązań.

Bardzo się też cieszę, że wszyscy nasi partnerzy i klienci pozostali wobec nas lojalni, za co im wszystkim serdecznie dziękuję. Nasi partnerzy, mając porównanie jakości współpracy z nami i z innymi dostawcami, widzą, że dbamy o nich w naprawdę wyjątkowy sposób. Postawienie klienta na pierwszym miejscu, zapewnienie mu obsługi na najwyższym poziomie i traktowanie partnerów jako „wysuniętego ramienia Avaya” nie są dla nas tylko pustymi hasłami.

Rok 2018

Dzięki zakończeniu restrukturyzacji finansowej i styczniowemu wejściu na giełdę w nowy rok kalendarzowy wchodzimy jako nowa firma, z nowymi właścicielami, nową strategią i przeznaczając na innowacje znacznie większe środki, niż wcześniej. W nowym roku będziemy inwestować w partnerów, w rozwój kanału partnerskiego oraz w edukację w jeszcze większym stopniu, niż dotychczas. Już rozpoczęliśmy realizowanie w naszym biurze bezpłatnych szkoleń technicznych i warsztatów oraz szkoleń biznesowych dostępnych nie tylko dla partnerów, ale i dla firm, które dopiero rozważają przystąpienie do naszego programu partnerskiego. Ten obszar będzie intensywnie rozwijany, będziemy też częściej, niż dotychczas brać udział w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez naszych partnerów. W pierwszej połowie 2018 r. organizujemy też doroczną konferencję, Avaya Experience, która umożliwia klientom i partnerom bezpośrednią wymianę doświadczeń i wzajemne inspirowanie się pomysłami. Szukamy też nowych, ambitnych partnerów biznesowych, takich jak firmy software’owe czy start-upy, które mogłyby włączać nasze technologie do swoich produktów. Podobne procesy mają miejsce także w innych krajach – na przykład w Niemczech i w Szwajcarii współpracujemy z innowacyjną firmą developerską, która nawet nie ma własnego działu sprzedaży, gdyż sprzedaż swoich rozwiązań prowadzi poprzez naszą sieć partnerską. Tego typu alianse chcemy budować także w Polsce. Mamy też projekty związane z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością i dostrzegamy ich dobre perspektywy np. w sektorze ochrony zdrowia czy możliwości ich integracji z systemami Contact Center. To będzie ekscytujący rok!

 

Artur Chmielewski
dyrektor zarządzający Avaya Polska

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE