Jaki jest wizerunek usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce?

Z końcem roku 2017 ukazał się raport branżowy „Wizerunek usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce”. Opracowanie prezentuje nastawienie i opinie o branży zarówno przedsiębiorców, jak i pracowników. Raport powstał we współpracy Grupy NDG oraz partnerów: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Fundacji Pro Progressio.

Z końcem roku 2017 ukazał się raport branżowy „Wizerunek usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce”. Opracowanie prezentuje nastawienie i opinie o branży zarówno przedsiębiorców, jak i pracowników. Raport powstał we współpracy Grupy NDG oraz partnerów: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Fundacji Pro Progressio.

Początek roku obfituje w podsumowania i zestawienia. Raport „Wizerunek usług outsourcingu sił sprzedaży Polsce” podsumowuje jednak nie tylko 2017 rok, ale bada ogólne nastawienie do usługi zewnętrznego wsparcia procesów sprzedażowych. To pierwsze opracowanie na ten temat w naszym kraju.

– Działamy na polskim rynku od niemal 20 lat. To czas ogromnych przemian – komentuje Jarosław Janiszewski, Prezes Zarządu NDG Medical Sp. z o.o. – W tym okresie rynek się zmienił i otworzył na outsourcing jako taki. Do niedawna z naszych usług korzystały niemal wyłącznie koncerny farmaceutyczne. Dopiero od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania outsourcingiem sił sprzedaży w innych branżach.

Obserwowane zmiany rynkowe stały się impulsem do rozpoczęcia prac nad raportem. Do jego tworzenia zaproszone zostały podmioty, które wniosły istotny wkład w finalny efekt.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opracował część dotyczącą medialnego wizerunku branży. Zbadana została częstotliwość i jakość wzmianek o usłudze, a także źródła pochodzenia informacji.

– Badanie środków masowego przekazu potwierdziło, że media nie stanowią w tym zakresie dobrego źródła informacji. Analiza pokazała także jak dużo do zrobienia ma branża w zakresie upowszechniania usług i budowania jej dobrego wizerunku. Można pokusić się o stwierdzenie, że bariera korzystania z usług outsourcingu sprzedaży bardzo często tkwi w samych przedsiębiorcach i ogromna tu rola całej branży, aby takie podejście zmienić. – podsumowuje badanie Marcin Szczupak, Kierownik Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Fundacja Pro Progressio to uznawany w branży podmiot wspierający i edukujący rynek w zakresie outsourcingu procesów biznesowych.

– Wiedza na temat możliwości i szans, jakie niesie outsourcing sił sprzedaży, jest przydatna i konieczna, szczególnie że odnosi się ona do jednej z najważniejszych funkcji przedsiębiorstwa – tłumaczy prezes Fundacji, Wiktor Doktór. – Oddanie części lub całości procesów sprzedaży partnerowi zewnętrznemu wymaga z jednej strony odwagi, z drugiej znajomości procesów zarządczych, a także umiejętności kontroli, controllingu i audytu działań partnera outsourcingowego.

Raport

Raport odpowiada na podstawowe pytania, dotyczące znajomości usługi outsourcingu sił sprzedaży i jej elementów, nastawienia do niej oraz przyszłości zewnętrznych form wsparcia procesów biznesowych.

Opracowanie zostało podzielone na trzy części. Pierwsza część prezentuje stanowisko polskich przedsiębiorców dotyczące outsourcingu sił sprzedaży. Druga – nastawienie i doświadczenia przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych i handlowych do podejmowania pracy za pośrednictwem firm świadczących usługi outsourcingu sił sprzedaży. W trzeciej części prezentowane są wyniki badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Pełna wersja raportu: http://www.ndg.com.pl/do-pobrania/

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Ponad 80 proc. pracodawców w Polsce angażuje się w rozwój kadr

Z roku na rok zmniejsza się zapotrzebowanie na nowych pracowników, a menadżerowie inwestują w już posiadane zasoby ludzkie. Przedsiębiorstwa w 2019 r. częściej kształciły pracowników w miejscu pracy, a rzadziej korzystały z ofert szkoleń zewnętrznych. Najpopularniejsze formy nauki to instruktaż, a także coaching i mentoring.