Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

mystery shopper

(inaczej tajemniczy klient) to osoba zatrudniona przez firmę lub agencję, której zadaniem jest odwiedzenie sklepu lub punktu sprzedaży i dokonanie zakupów lub uzyskanie informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez daną firmę. Celem tajemniczego klienta jest przeprowadzenie niezależnej oceny jakości obsługi klienta, poziomu sprzedaży lub jakości produktów lub usług.

Tajemniczy klient często udaje klienta typowego, a następnie ocenia wszystkie aspekty obsługi klienta, takie jak uprzejmość i pomocność sprzedawcy, czystość sklepu, jakość produktów lub usług i ogólną jakość doświadczenia zakupowego. Oceny te są później raportowane firmie lub agencji, która zleciła wykonanie badania.

Tajemniczy klient jest używany przez firmy, aby zbierać informacje o jakości obsługi klienta i jakości produktów lub usług oferowanych przez konkurencję lub w ramach własnej firmy. Ta metoda pozwala firmom na poprawę jakości swoich produktów lub usług oraz na szkolenie personelu, co zwiększa lojalność klientów i zyski firmy.

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

W bankowości i ubezpieczeniach dużo zmian w tym roku

Wszyscy bankowcy są zgodni co do tego, że ten rok dla banków i instytucji finansowych będzie przełomowy i pełny zawirowań legislacyjnych. Wystarczy wspomnieć o dyrektywie PAD, MiFID II, PSD2 oraz RODO, by przyspieszyć bicie serca finansiście.

Wszyscy bankowcy są zgodni co do tego, że ten rok dla banków i instytucji finansowych będzie przełomowy i pełny zawirowań legislacyjnych. Wystarczy wspomnieć o dyrektywie PAD, MiFID II, PSD2 oraz RODO, by przyspieszyć bicie serca finansiście.

Nadchodzi czas PAD

Unijna dyrektywa PAD, która narzuca na banki obowiązek oferowania klientom darmowego rachunku bankowego już została przyjęta. Ale największe zagrożenie banki upatrują w PSD2 czyli otwarcia na rynek pozabankowych usług płatniczych i możliwość łączenia rachunków z różnych banków w jednej bankowości elektronicznej.

– Drugim tematem, który pojawi się w 2018 roku, jest Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które dotyczy nie tylko banków, ale również innych instytucji gromadzących i przetwarzających dane osobowe klientów. Wiele instytucji zaczęło się przygotowywać do realizacji tych wymagań już w 2017 roku, ale te prace będą trwały praktycznie do momentu wejścia w życie rozporządzenia – mówi Łukasz Libuda, Business Solutions Manager w SAS Polska.

Bezpieczeństwo danych osobowych

Dla wszystkich podmiotów, które gromadzą i przetwarzają dane osobowe swoich klientów, RODO oznacza gruntowne zmiany. Banki będą musiały m.in. wymienić większość formularzy, klauzul i zgód na przetwarzanie takich informacji, wprowadzić systemy IT gwarantujące bezpieczeństwo, zweryfikować pod tym kątem wszystkie procesy i każdorazowo prosić swoich klientów o zgodę na przetworzenie ich danych. Na wniosek klienta, będą też musiały usunąć wszelkie wzmianki o nim ze swoich systemów informatycznych. RODO oznacza dla sektora bankowego duże wyzwania techniczne i organizacyjne.
Jak wskazują eksperci, w branży ubezpieczeniowej największym wiodącym trendem będzie podejmowanie decyzji dotyczących sprzedaży i wyceny produktu dla klienta w czasie rzeczywistym, w oparciu o informacje pochodzące z wielu baz danych. Tutaj pomocna może okazać się dyrektywa PSD2, która umożliwia dostęp do informacji o rachunkach bankowych. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie analizować dane transakcyjne i informacje zgromadzone w bankach, co pozwoli jeszcze lepiej sprofilować oferty pod kątem konkretnego klienta i jego potrzeb.

PSD2, czyli…

Zdaniem Natalii Skwierawskiej z dziennika „Rzeczpospolita” banki coraz większy nacisk kładą na ułatwianie klientom dostępu do systemów transakcyjnych. Dlatego instytucje bankowe w tym roku bardziej kłaść będą nacisk na sztuczną inteligencję i automatycznych doradców. W trakcie wyboru odpowiednich rozwiązań informatycznych jest większość banków i ubezpieczycieli. Nad wprowadzeniem czatbotów pracują m.in. banki BGŻ BNP Paribas i Millenium Bank. Ten ostatni analizuje możliwości wprowadzenia u siebie wideoweryfikacji klientów, która to pozwoli na zdalne zakładanie rachunków i weryfikację tożsamości klientów.

Analityka

– Decyzje są podejmowane na bazie modeli analitycznych czy rozbudowanych kart scoringowych. W innych branżach analityka dopiero zaczyna się pojawiać, ale jedno jest pewne – podmioty, które jeszcze nie korzystają z rozwiązań analitycznych widzą już, że kryją one dużą potęgę, dużą wartość dodaną. W wielu firmach powstają pełne ekosystemy analityczne, które towarzyszą procesom biznesowym na każdym etapie, a analityka towarzyszy podejmowaniu decyzji i prowadzeniu biznesu od samego początku. Można już mówić o trendzie podejmowania decyzji bazujących na analityce – mówi Łukasz Libuda.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie SAS, biznes coraz powszechniej korzysta z analizy danych i rozwiązań klasy big data, aby prześcignąć konkurencję i tworzyć nowe modele biznesowe. Ten segment rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT, a biznes coraz wyraźniej dostrzega, że analiza metadanych decyduje dzisiaj o bezpieczeństwie i konkurencyjności firmy oraz satysfakcji jej klientów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Człowiek czy algorytm? Czyli rzecz o przyszłości rekrutacji

Wśród najbardziej poszukiwanych zawodów w raportach od kilku lat pojawia się programista. Całkiem możliwe, że HRowcy prowadząc rekrutacje na to stanowisko tak naprawdę nieświadomie poszukują osób, które docelowo przyczynią się do likwidacji ich stanowisk pracy lub przynajmniej automatyzacji sporej części wykonywanych przez nich czynności. W związku z tym, że rozwój technologiczny postępuje bardzo szybko i każdego dnia opracowywane są nowe algorytmy usprawniające wiele zawodowych zadań, praca ludzka będzie w coraz większym stopniu wspierana narzędziami i systemami, które pomogą pracowniom w osiąganiu lepszych efektów. W wielu dyskusjach pojawia się jednak pytanie: czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka?
Czytaj więcej

Do 2022 r. rynek robotyki ma być wart 34 mld dolarów

W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 294 tys. robotów przemysłowych, podczas gdy jeszcze trzy lata wcześniej było to 178 tys. Dynamika wzrostu jest znacząca nie tylko w przypadku robotów stosowanych w przemyśle, lecz także tych do użytku osobistego i domowego. W latach 2017–2022 dynamika wzrostu rynku robotów osobistych ma wynieść 37,8 proc. średniorocznie. W dobie coraz liczniejszej obecności robotów, coraz bardziej istotne staje się bezpieczeństwo.