Po sztuczną inteligencję coraz częściej sięgać będą telekomy

Według analityków ABI Research i przygotowanego przez nich raportu „Artifical Intelligence in Telecom Networks” do 2022 roku firmy telekomunikacyjne będą mogły zaoszczędzić aż 1,2 mld dolarów dzięki wykorzystaniu wirtualnych asystentów (potocznie nazywanych czatbotami lub botami).

Według analityków ABI Research i przygotowanego przez nich raportu „Artifical Intelligence in Telecom Networks” do 2022 roku firmy telekomunikacyjne będą mogły zaoszczędzić aż 1,2 mld dolarów dzięki wykorzystaniu wirtualnych asystentów (potocznie nazywanych czatbotami lub botami).

ABI Research podkreśla, że firmy telekomunikacyjne coraz chętniej sięgają po systemy sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego. Dzięki temu chcą zwiększyć zaangażowanie klientów oraz zapobiegać ich utracie.

Zdaniem analityków ABI Research operatorzy telekomunikacyjni w technologie AI do 2022 roku zainwestują łącznie 14 mld dolarów. Ich zdaniem AI będą mieć szczególne zastosowanie także w cyberbezpieczeństwie i automatyzacji działań operatorskich.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Pełna automatyzacja oparta o dane w Ceneo.pl

Eksperci z Sembot.com powołali do życia CENTEO. Pod tą nazwą kryje się aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl oraz agencja świadcząca usługi z zakresu optymalizacji widoczności na Ceneo.pl.
więcej

Systemy automatyzujące siły sprzedaży są coraz popularniejsze, a pandemia podkreśla korzyści z ich wdrożenia

Systemy Sales Force Automation, wspierające działy handlowe, zyskują coraz większą popularność. Zgodnie z najnowszym raportem Allied Market Research, globalny rynek oprogramowania SFA w 2016 roku wyceniany był na 3,87 bln dolarów. Po 6 latach, w 2023 roku, według analityków ma się on podwoić, do wartości 7,77 bln dolarów. Średni roczny wzrost w tym okresie ma wynieść 10,6 proc.
więcej

Chmura z własnym IQ

Sztuczna inteligencja coraz mocniej przenika do świata dedykowanych biznesowi usług IT. Abstrahując od coraz bardziej inteligentnych chatbotów, przewidywania popytu na produkty i usługi a nawet automatycznego inwestowania na giełdach warto zastanowić się co jeszcze może nam zaoferować jej połączenie z chmurą obliczeniową?