Connect with us

Po sztuczną inteligencję coraz częściej sięgać będą telekomy

AUTOMATYZACJA

Po sztuczną inteligencję coraz częściej sięgać będą telekomy

Według analityków ABI Research i przygotowanego przez nich raportu „Artifical Intelligence in Telecom Networks” do 2022 roku firmy telekomunikacyjne będą mogły zaoszczędzić aż 1,2 mld dolarów dzięki wykorzystaniu wirtualnych asystentów (potocznie nazywanych czatbotami lub botami).

ABI Research podkreśla, że firmy telekomunikacyjne coraz chętniej sięgają po systemy sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego. Dzięki temu chcą zwiększyć zaangażowanie klientów oraz zapobiegać ich utracie.

Zdaniem analityków ABI Research operatorzy telekomunikacyjni w technologie AI do 2022 roku zainwestują łącznie 14 mld dolarów. Ich zdaniem AI będą mieć szczególne zastosowanie także w cyberbezpieczeństwie i automatyzacji działań operatorskich.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE