Connect with us

Zatrudniasz millenialsów? Spraw, by zostali w firmie na dłużej

ZASOBY LUDZKIE

Zatrudniasz millenialsów? Spraw, by zostali w firmie na dłużej

Milenialsi w pracy są odważni, zmotywowani i przebojowi. Angażują się w życie firmy i chcą w niej jak najszybciej rozwinąć skrzydła. Niestety, przylgnęła do nich łatka pracowników, którzy nie potrafią na długo zagrzać miejsca. Co można zrobić, aby zachęcić ich do pozostania w firmie? Osobom zarządzającym kadrami z pomocą przychodzi nowa technologia, stworzona przez warszawską firmę Indoorway.

Statystyki są nieubłagane. Dzisiejsi 20- i 30-latkowie zmieniają miejsce zatrudnienia częściej niż jakiekolwiek dotąd pokolenie. Odpowiednia troska o szybkie i efektywne wdrożenie w nowe obowiązki może jednak sprawić, że millenialsi staną się lojalnymi pracownikami, którzy zwiążą się z przedsiębiorstwem na długie lata. Indoorway udowadnia, że stworzenie przyjaznych warunków pracy nie jest trudne, gdy ma się do dyspozycji odpowiednią technologię.

Proces adaptacyjny nowej generacji

Obserwując potrzeby dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw, firma technologiczna Indoorway opracowała zestaw narzędzi służący do przyspieszenia procesu onboardingu nowych pracowników. Wprowadzony dziś na rynek InOffice to pierwsze rozwiązanie dla działów kadr wykorzystujące mikrolokalizację wewnątrz budynków. Działa jak “biurowy GPS”, jednocześnie oferując dodatkowe funkcje przydatne na starcie w nowej firmie. Nowozatrudnieni dzięki aplikacji mobilnej oferowanej przez firmę zyskują dostęp do:

  • interaktywnej mapy biura, która pomaga odnaleźć się w nowym miejscu, prowadzi do wyznaczonego celu i pozwala poznać osoby zarządzające przestrzenią;
  • zakładki aktualności, w której działy HR mogą informować o nadchodzących spotkaniach, szkoleniach czy urodzinach kolegów;
  • repozytorium dokumentów, czyli podręcznej bazy wiedzy o firmie: jej polityce, strukturze, pracownikach oraz przysługujących benefitach.

– InOffice pozwala zdigitalizować biuro i zaangażowanie pracowników w kulturę przedsiębiorstwa już od pierwszego dnia w nowej pracy. Cyfrowe pokolenie ceni sobie przyjazne użytkownikom rozwiązania mobilne, warto więc wykorzystać je w onboardingu. Nie potrzeba przy tym angażować działu IT czy zewnętrznych programistów. Indoorway dostarcza firmom gotową aplikację, która może być w prosty sposób dostosowana do ich wymagań – mówi Grzegorz Koblański, CEO Indoorway.

Cyfrowy onboarding przynosi korzyści

InOffice wdrożono w siedzibie Daftcode, gdzie nowy proces adaptacyjny, uwzględniający aplikację od Indoorway, podniósł poziom satysfakcji z onboardingu do 89%.

– W tym roku zatrudniliśmy w Daftcode blisko stu nowych pracowników. Są to osoby młode, z pokolenia Y, wychowane przez nowe technologie. Inteligentny system InOffice pozwala im samodzielnie znaleźć potrzebne informacje o firmie i przestrzeni, dzięki czemu już w pierwszych dniach nowej pracy czują się bardziej swobodnie. Rozpoczęciu nowej pracy często towarzyszy stres, jednak z firmową aplikacją w ręku nowi pracownicy łatwiej odnajdują się w biurze – mówi Aleksandra Borowska, HR Team Leader w Daftcode.

Dobrze zaprojektowany proces onboardingu pozwala pracownikowi płynnie przejść do produktywnego wykonywania swoich zadań, ale też szybciej poznać kulturę i wartości firmy. Badania KPMG wykazały, że zatrudnieni, którzy przeszli przez ustrukturyzowany proces wdrożenia, są w 58% bardziej skłonni zostać w firmie na kolejne 3 lata. Większa retencja pracowników to oszczędność czasu rekruterów i pieniędzy pracodawcy.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE