Czatbot[1] „Paczucha” to nowy pomysł firmy InPost. Rozwiązanie oparte jest o “sztuczną inteligencję”, dzięki której w łatwy sposób dowiemy się jaki jest status przesyłki czy gdzie jest najbliższy Paczkomat. Jak zapowiadają twórcy czatbota – wkrótce będzie można także za pośrednictwem bota nadać przesyłkę w najbliższym paczkomacie.
– Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym – komentuje Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.
– Jako pierwsi wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które później zostały skopiowane przez konkurencję. Już teraz użytkownicy Paczkomatów i usług kurierskich nie wyobrażają sobie, że moglibyśmy funkcjonować bez BOK działającego na portalu Facebook. Staramy się prowadzić możliwie jak najbardziej otwartą komunikację z naszymi klientami. Wprowadzenie do serwisu sztucznej inteligencji pozwoli na uzyskiwanie w czasie rzeczywistym odpowiedzi na kierowane do nas zapytania – dodaje Brzoska.