Connect with us

Większe ulgi podatkowe na świadczenia pracownicze

AKTUALNOŚCI

Większe ulgi podatkowe na świadczenia pracownicze

Od nowego roku pracodawcy, którzy wynagradzają pracowników dodatkowymi świadczeniami pozapłacowymi mają powody do radości. Zwiększają się ulgi na świadczenia pracownicze.

Co można przekazać pracownikowi bez konieczności odprowadzania podatku? Choćby prezenty finansowane z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. A wśród takich właśnie prezentów znajdziemy chociażby świąteczne paczki, bilety do kina czy teatru, karnety na siłownię lub basen. W tym roku kwota wolna od podatku wynosi 380 zł. Jeśli przekroczyliśmy ten limit – musimy odprowadzić podatek od nadwyżki. Od stycznia kwota nieopodatkowana wyniesie już 1000 zł. 1000 zł pracodawca może przeznaczyć na pracownika w formie świadczeń rzeczowych lub pieniężnych. Przy czym warto zapamiętać, że popularne bony zakupowe są świadczeniami pieniężnymi.

Większa kwota oznacza to, że pracownik w skali roku może więcej otrzymać od pracodawcy. Co więcej – świadczenia te nie są obciążone składkami ZUS.

Na większe korzyści może też liczyć rodzic i jego dziecko. Dzisiaj dofinansowanie wakacyjnego wyjazdu dziecka jest w całości zwolnione z PIT. Jeśli finansowanie jest z innego źródła – wówczas limit wynosi wynosi 760 zł. Od nowego roku będzie to już 2 tys. zł. Znacznie większa, niż obecnie, będzie ulga związana z dofinansowaniem żłobka, przedszkola lub klubu dziecięcego. Będzie to 1 tys. zł miesięcznie na każde dziecko. Wszystkie zmiany zostały opisane w nowelizacji ustawy o PIT, która wchodzi w życie 1 stycznia 2018.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE