Connect with us

Pracodawcy obojętni na święta

ZASOBY LUDZKIE

Pracodawcy obojętni na święta

Jak wynika z 36. badania „Plany Pracodawców”, polscy przedsiębiorcy chętnie podejmują inicjatywy związane ze świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem. W tym roku najwięcej pracodawców zorganizuje wigilię dla pracowników i przekaże im świąteczne premie. Na co jeszcze mogą liczyć zatrudnione osoby?

Wigilie firmowe nadal popularne?

Czterech na dziesięciu badanych pracodawców zamierza zorganizować w tym roku dla swoich pracowników spotkanie świąteczne. Nieco mniej przedsiębiorców przekaże zatrudnionym osobom okolicznościowe premie (37%), bony podarunkowe (25%) i prezenty, również te dla rodzin (25%). Oprócz tego 14% pracodawców planuje wzięcie udziału wraz z pracownikami w akcji charytatywnej.

Coraz więcej pracodawców obojętnych na święta

– Warto zauważyć, że w gronie polskich przedsiębiorców wzrasta odsetek tych, którzy nie decydują się na żadne inicjatywy z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Jeszcze przed dwoma laty ten odsetek sięgał 9%, w zeszłym roku – 12%, w tym sięga już 14% – mówi Mateusz Żydek z Randstad Polska.

Polski pracodawca (nie) jest harpagonem?

Ile pieniędzy zamierzają wydać pracodawcy na inicjatywy bożonarodzeniowe w przeliczeniu na jednego pracownika? Najczęściej podawane odpowiedzi to 101–200 zł i 201–300 zł (po 16%). Zwraca uwagę, że aż 12% ankietowanych chce przeznaczyć kwotę powyżej 500 zł. Tylko 5% badanych ograniczy się natomiast do 50 zł.

Nierówność nawet przed świętami

Jeśli chodzi o przekazywane premie i bony towarowe, to nie w każdej firmie dostaną je wszyscy zatrudnieni, w niektórych – tylko wybrane osoby. Poza tym wysokość tych premii i bonów w danej organizacji zazwyczaj będzie różna: jedni pracownicy otrzymają więcej, drudzy – mniej, w zależności np. od zajmowanego stanowiska czy działu, w którym pracują.

InfoWire.pl

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE