Dziękujemy za Twój telefon. Powiedz w jakiej sprawie dzwonisz, a połączymy Ciebie z konsultantem. Jeszcze kilkanaście lat temu taka zapowiedź niejednego klienta by zaskoczyła – dzisiaj nie jest czymś nowym. Nowym jest tylko na infolinii firmy Compensa.
ASR (ang. Automatic Speech Recognition), bo o tym rozwiązaniu mowa został właśnie wdrożony na infolinii firmy ubezpieczeniowej Compensa. Robot, który odpowiada za ten proces umiejscowiony jest w drzewie IVR[1] w sekcji dotyczącej ubezpieczeń komunikacyjnych, życiowych, majątkowych i podróżnych. Na aktualnym etapie wdrożenia oczywiście nie zastąpi on żywego człowieka, do którego zadań będzie należało przygotowanie umowy, wyliczenie oferty i finalne jest podpisanie.
Wdrożony przez Compensę robot podpowie jednak gdzie znajdziemy najbliższą placówkę lub pobierze dane od dzwoniącego, gdy ten będzie potrzebował kontaktu ze strony przedstawiciela firmy. Zaletą tego rozwiązania jest z całą pewnością brak konieczności wybierania opcji menu IRV za pomocą klawiatury. Klient może po prostu opowiedzieć własnymi słowami z jakim problemem telefonuje.