Connect with us

SMS-y nadal popularne w marketingu

TELEKOMUNIKACJA

SMS-y nadal popularne w marketingu

Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących 3 tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów.

Rosnąca popularność takich aplikacji jak WhatsApp czy Messenger nie przekłada się na zmniejszenie zainteresowania marketerów wykorzystaniem SMS-ów jako narzędzia pozwalającego na precyzyjne dotarcie do odbiorców. Wiadomości tekstowe wciąż wyróżniają się rekordowo wysokimi współczynnikami otwarć na poziomie 95 procent. Dla porównania ten sam wskaźnik dla wiadomości e-mail wynosi zaledwie 23 procent. Dlatego w Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu to SMS jest częściej wybieranym narzędziem niż newslettery, wiadomości głosowe lub działania w komunikatorach mobilnych.

– Nie ulega wątpliwości, że firmy doceniają wartość SMS-a, jako narzędzia które pozwala zwiększyć zaangażowanie klientów. – powiedział Silvio Kutic, prezes firmy Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej. – Obserwujemy, że SMS to obecnie standardowy element w każdej kampanii digitalowej prowadzonej przez handlowców detalicznych. Największe marki wykorzystują takie okazje jak Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia, aby znacząco podnosić sprzedaż. Śledzą zachowania i przyzwyczajenia klientów i wysyłają im SMS-y z precyzyjnie dopasowanymi produktami. Sklepy coraz częściej wdrażają rozwiązanie, dzięki któremu mogą wysyłać do klientów krótkie wiadomości tekstowe w czasie rzeczywistym np. podczas ich wizyty w sklepie. W tym scenariuszu klientów otrzymuje SMS z najnowszą ofertą i od razu może z niej skorzystać. – podsumowuje szef Infobip.

A jak wygląda sytuacja w Polsce?

W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail. Zdaniem KamilI Górnej, Menedżera ds. Rozwoju w polskim oddziale Infobip w najbliższych tygodniach skala wysłanych wiadomości tekstowych nie będzie tak duża, ale branża spodziewa się ogólnego wzrostu tego wskaźnika. – W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15 procent rok do roku. Spodziewamy się, że w 2017 roku będzie podobnie. Oczywiście brytyjski rynek sprzedaży detalicznej ma zupełnie inną charakterystykę, a takie okazje jak Black Friday czy Cyber Monday o wiele dłuższą tradycję niż w Polsce. Dlatego na poziomie wolumenów trudno porównywać go z rynkiem polskim. Warto jednak podkreślić, że trend jest taki sam – ruch wiadomości SMS dynamicznie rośnie, a perspektywy rozwoju tego rynku są bardzo obiecujące. Najczęściej firmy wysyłają klientom spersonalizowane wiadomości tekstowe zawierające kody promocyjne. – dodaje Kamila Górna.

Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2.19 biliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1.4 biliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam.

W 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych, w porównaniu do 51,9 mld w roku 2015. Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 wiadomości miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 wiadomości tekstowe przypadające na jednego aktywnego użytkownika.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE