Connect with us

Kary dla blokujących numer alarmowy 112

PRAWO

Kary dla blokujących numer alarmowy 112

Ograniczenie wolności, areszt lub grzywna do 1500 zł za umyślne i nieuzasadnione blokowanie numeru alarmowego 112. 19 listopada w rzycie weszły nowe przepisy, które mają ukrócić działanie telefonicznych „żartownisiów”. A było ich całkiem sporo – od stycznia zarejestrowano ponad 650 tys. zgłoszeń na nieco ponad milion wszystkich.

Dziennie tylko jeden operator numeru 112 odbiera od 150 do nawet 250 połączeń. W sieci 17 regionalnych Centrów Powiadamiania Ratunkowego pracuje ponad 1240 pracowników. Największe z nich zatrudniają nawet 150 dyspozytorów (Radom), najmniejsze 36 (Opole i Gorzów Wlkp.). O ile więc samo telefonowanie nie było więc zbyt obciążające w rozumieniu przeciętnego Kowalskiego, to osoby znające chociaż część procesu obsługi każdego zgłoszenia przekonają się, że nieuzasadnione telefony były przekleństwem. Każde zgłoszenie – nawet te, w której po drugiej stronie nikt się nie zgłasza – skutkuje wysłaniem Policji, Straży Pożarnej i karetki pogotowia. Wszak takie zgłoszenie może być od osoby poszkodowanej, która nie jest w stanie mówić lub straciła nagle przytomność.

Nowe przepisy pozwalają na karanie autorów nieuzasadnionych połączeń. Nawet 30 dni aresztu, kara grzywny lub ograniczenie wolności – to może czekać żartownisiów. Dyspozytorzy oczekują od wymiaru sprawiedliwości, że sprawy te będą rozpatrywane w trybie uproszczonym, co oznacza znaczne skrócenie czasu między wydarzeniem, a wymierzeniem kary.

Co zgłaszamy? Utratę karty, zapomnienie numeru PIN do niej, prośby o podanie numeru na taksówkę lub składanie zamówień na pizzę.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE