Najszybszy komputer świata do biometrii na PG

Na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej uruchomiono NVIDIA DGX Station – nowy serwer obliczeniowy dedykowany uczeniu głębokiemu sztucznych sieci neuronowych. Jest to pierwsza instalacja takiego serwera w Polsce i jedna z pierwszych w Europie.

Na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej uruchomiono NVIDIA DGX Station – nowy serwer obliczeniowy dedykowany uczeniu głębokiemu sztucznych sieci neuronowych. Jest to pierwsza instalacja takiego serwera w Polsce i jedna z pierwszych w Europie.

Urządzenie wyposażone jest w cztery niezwykle wydajne karty graficzne Tesla V100. Umożliwiają one uzyskanie szybkości obliczeń GPU rzędu 500 TFLOPS, czyli aż 500 000 000 000 000 operacji na liczbach zmiennoprzecinkowych FP16 na sekundę. Jest to jeden z najszybszych na świecie komputerów dedykowanych obliczeniom numerycznym i uczeniu maszynowemu z zastosowaniem kart graficznych umieszczonych w obudowie stacji roboczej. Serwer zakupiono z funduszu rozwoju Wydziału ETI. Będzie on służył pracom badawczym realizowanym przez dziewięć zespołów naukowych.

– Skala zastosowań serwera NVIDIA DGX Station jest ogromna. Może on służyć do uczenia maszynowego w zakresie rozpoznawania emocji na podstawie obrazów twarzy, budowania modeli rozpoznawania gestów czy opracowywania algorytmów rozpoznawania obrazów medycznych – wylicza prof. Jacek Rumiński z Katedry Inżynierii Biomedycznej WETI PG.

Urządzenie będzie wykorzystane w trakcie międzynarodowej szkoły letniej poświęconej uczeniu głębokiemu (ang. deep learning), jaką organizuje Katedra Inżynierii Biomedycznej Wydziału ETI w lipcu 2018 roku. Wkrótce powstaną również cenne publikacje, promujące stosowanie nowoczesnych technologii w procesie opracowywania nowych rozwiązań w zakresie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Voicebot na infolinii mBanku

mBank wprowadza voicebota, Marka, który będzie odbierał połączenia na mLinii. Jego zadaniem jest pomoc w najczęstszych sprawach, z jakimi dzwonią klienci. Dzięki temu bank chce skrócić czas odbioru połączenia i przekierowania do właściwego konsultanta, który pomoże w bardziej skomplikowanych przypadkach.
więcej

Automatyzacja w zakupach?

Coraz większą rolę w zakupach odgrywają robotyzacja i sztuczna inteligencja, które pozwalają szybciej i łatwiej składać zamówienia, przetwarzać faktury czy rozliczać się z dostawcami. Technologie umożliwiają też lepsze zarządzanie czasem pracowników, którzy nie muszą się zajmować manualną pracą związaną z przetwarzaniem zamówień czy obsługą faktur, a mogą się skupić na strategicznych zadaniach. Wykorzystanie technologii wymaga jednak od pracowników całkiem nowych kompetencji.
więcej

Przygotujmy się na rewolucję w zakupach

W ciągu 10–20 lat prawie połowa wszystkich zawodów może zostać skomputeryzowana. Rozwój technologiczny nie pozbawi jednak ludzi pracy, ale zdecydowanie zmieni jej charakter. Dotyczy to także pracy w handlu. Wirtualne półki umożliwią klientom robienie zakupów za pomocą ekranu telewizora lub tabletu. Tym samym sprzedawca z osoby podającej towar stanie się bardziej doradcą odpowiedzialnym za budowanie relacji. Zwiększy się stopień interakcji pomiędzy sprzedawcą, klientem a daną marką.