Connect with us

Nowym liderem został Play

TELEKOMUNIKACJA

Nowym liderem został Play

Po wielu latach trzymania palmy pierwszeństwa przez sieć Orange, operator musi ustąpić nowemu. Play właśnie poinformował o posiadaniu prawie 15 mln aktywnych kart SIM. Fioletowy operator potrzebował 10 lat, by stać się operatorem komórkowym numer jeden w Polsce.

Orange po trzech kwartałach tego roku miał 8,5 mld zł przychodu ze sprzedaży. Nieco ponad 5 mld zł uzyskał Polkomtel (Plus) – na trzecim miejscu znalazł się Play z prawie 5 mld zł (do okrągłych 5 mld brakuje mu 70 mln zł).

Pod względem przychodów Orange nie ma więc sobie równych, ale utrata pozycji lidera aktywnych kart SIM jest już sporym ciosem – tym bardziej, że operator był numerem jeden w tej kategorii od lat.

Play zwiększył liczbę swoich klientów i pod koniec września miał 14 mln 889 tys. aktywnych kart SIM. Rok temu miał o prawie 250 tys. mniej klientów. W ubiegłym roku ilość aktywnych kart SIM Orange – głównie pre-paid – spadła o 10% (w wyniku wprowadzenia obowiązkowej rejestracji kart). Dzisiaj Orange ma prawie pół miliona kart mniej niż Play.

Play szacunkowo ma 28,5 % udziałów w rynku. W ostatnim kwartale przybyło mu głównie użytkowników abonamentowych (post-paid). Ich liczba wynosi 9,2 mln (rok temu 8 mln). Klientów usług przedpłaconych operator ma 5,7 mln. Gdy zapytaliśmy operatora ile klientów pozyskał poprzez telesprzedaż – uzyskaliśmy odmowę odpowiedzi. Wiadomo jednak ile przychodu operatorowi generuje średnio jedna karta miesięcznie – aktualnie jest to 32,3 zł (przed rokiem 31,8 zł). Orange może się poszczycić jedynie 30,5 zł średniego przychodu na kartę sim (rok temu 27,9 zł).

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE