Connect with us

Nowy trend: klienci rezygnują z bankowości internetowej na rzecz mobilnej

AKTUALNOŚCI

Nowy trend: klienci rezygnują z bankowości internetowej na rzecz mobilnej

Banki obsługują już blisko 2 miliony klientów „mobile only”. W żargonie bankowym terminem tym określa się osoby, które z bankowości elektronicznej korzystają wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Bankowość mobilna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Z usługi korzysta już 9 mln klientów banków, z czego 5 mln używa w tym celu aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Pozostali używają ponadto tzw. serwisów lite lub RWD, czyli stron przystosowanych do przeglądania na telefonach. Są też tacy, którzy z poziomu tabletu lub telefonu logują się do standardowych serwisów bankowości internetowej.

– Liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie lawinowo. Dziś jest ich już 9 mln, czyli aż o 2 mln więcej niż rok temu. Użytkowników przybywa, bo coraz więcej klientów decyduje się na zakup smartfona. Bankowość w telefonie jest bezpieczna – dostęp do aplikacji chroniony jest oddzielnymi PIN-ami lub biometrią wykorzystującą odciski palca. Klienci mogą też na bieżąco otrzymywać komunikaty o transakcjach na rachunku – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.

Najwięcej użytkowników bankowości mobilnej ma PKO Bank Polski – ponad 2 mln. Na drugim miejscu jest Bank Pekao (1,7 mln), a na trzecim mBank (1,5 mln). Jeśli zawęzimy definicję użytkownika bankowości mobilnej tylko do klientów, którzy korzystają z aplikacji w telefonach, to liczba użytkowników będzie niższa – 5 mln.

Jak wynika z danych udostępnionych serwisowi PRNews.pl przez banki, już około 2 mln osób korzysta z bankowości w stylu „mobile only”. W żargonie bankowym terminem tym określa się osoby, które z bankowości elektronicznej korzystają wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Bankier.pl.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE